Armband och jordbor

etnoI det här armbandet har jag virkat in tre tunna armringar och på så vis fått rätt bra med stadga.

Sedan har jag planterat om en och annan suckulent. Vidare prytt en av krukorna med några jordbor. Tydligen hade jag fler jordbor i behåll än jag trodde, bl a en Nalle Puh (trasig, med bara ena armen kvar).

Jordbor var något jag sysslade med för lääänge sedan och nu huserar de tre som finns kvar hemmavid, kamplystna tillsammans för en god suckulenttillväxt.

jordbor

This entry was posted in Armband, Virkning and tagged , . Bookmark the permalink.

4 Responses to Armband och jordbor

  1. susanne says:

    nu blev jag nyfiken. vilket material är dina jordbor gjorda av?

  2. lopplisa says:

    Hej Susanne! Cernit- eller Fimolera. Jag har använt bägge, men har för mej att Fimoleran är lite mjukare, åtminstone initialt. /Pia

  3. Miri says:

    Snyggt armband, ser lite samiskt ut. Härliga jordbor, – vilka nävar, hehe!

  4. Anita says:

    Återigen har din otroliga kreativitet hostat upp en ny ide – att virka in gamla arband har jag inte sett någon annanstans. Och du, cigarrlådorna måste vara bästa fyndet på länge! Vill oxå ha såna..

Leave a Reply

