Balkongbild

balkongbild2Jag vilar lite (ofrivilligt) från allt pysslande. Eftersom jag sedan tidigare egentligen vet att vassa knivar inte är något för mej, borde jag förstås avhållit mej från det. Nä, tacka vet jag slöa, halvodugliga köksknivar!! De passar mej mycket bättre!

Ja, så nu sitter jag här och spretar med skadad vänster lillfinger som värsta fikaadligatanten,  jämrandes så snart fingret råkar slå i något. Och det gör det, orimligt ofta! Finns det någon klantarselgen, så ingår den definitivt i min spiral!!

Fast ändå.. i själva verket går det väl ingen större nöd på mej (om man jämför med folket i Syrien, ingen nöd alls). Två loppisar avverkades med kompisen Lena nu på morgonen, och tre virkade dukar, bl a, fick följa med hem (finns i bild). Dottern är på besök. Ja, och så har vi ju haft fint balkongväder att ödsla tid på. Härligt!

This entry was posted in Balkongeri. Bookmark the permalink.

12 Responses to Balkongbild

  1. Miri says:

    Jag hade en knivepisod en gång när jag skar äpplen för att göra äppelmos. Plötsligt kände jag att det var något annat än ett äpple jag skar i, det kändes lite gummiaktigt. Det var alltså mitt pekfinger. Skar genom halva fingertoppen (inklusive nageln), men jag plåstrade ihop det hela och fick inte ens ont. Jag gissar att det var äppeljuicen på kniven som fungerade som inflammationshämmande medel så det läkte utan besvär.
    Hoppas ditt finger helar sej snart så du slipper sitta och se fisförnäm ut när du fikar (och kan börja pyssla igen förstås). Härlig balkong förresten med alla udda krukor och dom virkade dukarna!

  2. Lisbet says:

    Hvor ser det bare hyggeligt ud – og mange fine ideer til anderledes blomsterkrukker!
    God bedring med fingeren..kh Lisbet

  3. Aj aj. Det var inte bra med fingret. Hoppas alstret/ maten du höll på med var något i hästväg så att du fick något annat än smärta och tiifällig invaliditet i utbyte. Krya på dug!

    • lopplisa says:

      Tackar! Nä, någon kulinariskt bevandrad virtuos är jag knappast i köket. Banal “få-se-nu-vad-som-finns-i-kylskåpet-och-som-inte-gått-ut-maträtt” stod på menyn.

  4. Therese says:

    Så flott du har det på balkongen din! Herlig blanding av forskjellige burker og potter.

  5. klockarbarn says:

    Välkommen till klantklubben. Inga knivskador på länge men jag har en förmåga att gå in i bordskanter, dörrkarmar och annat. Jag reagerar oftast inte på det förrän jag hittar en massa konstiga blåmärken och undrar var de kommer ifrån. Kommer oftast på det men det händer att jag inte har en aning. Tappar otroligt mkt också. Höjden var förra veckan när rödbetsburkens lock for av och det skvätte på mina nya kökstapeter. Panik!!!! Men hör och häpna. Tapeten från Rusta var jättebra och det gick att torka bort det super enkelt.

  6. Hanne says:

    Här blev det ryggskott istället. Skulle ställa ut elsopor och lyfte en gammal dator i eftermiddags. Nej, den var inte så gammal att den var orimlig tung, men jag tror att min rygg var lite påverkad redan innan. Pang sa det. Har haft värre ryggskott tidigare men skönt är det inte och jag sitter ovanligt rak i ryggen. Knivskador har jag inte haft på ett tag, men blåmärken blir det också.
    Jättefin balkong, ser väldigt inspirerande och fantasifull ut. Precis i min smak.
    Var rädd om fingret och övriga kroppsdelar och njut av balkongen. Sommar i Sverige är det bästa som finns!!!! (säger jag som invandrare).

  7. lopplisa says:

    Tackar!! Och du.. var rädd om ryggen!! Hur ska du annars orka sitta och pedala framför symaskinen??? Apropå svensk sommar, så kunde man ju önska att vi åtminstone hade en sommarmånad till. Kan inte fatta att halva juni redan slunkit förbi!

Leave a Reply

