African flower kudde

Ja, nu är vänster lillfinger böjbart igen!! Skönt! Förut sprang ju fingret läck så fort jag skulle till och böja det, efter en knivincident i köket. Men, nu är jag på banan igen!

Eftersom köpstopp nästan gäller för egen del, fick jag förnuftigt nog för mig att rota reda på oavslutade projekt, som liksom stannat av, av andra anledningar än materialbrist. Detta är ett sådant.. och snart är det klart! Ja, hungrigt svalde denna kudde 300 gram fyllning i ett nafs.. så bara lite kuddstopp till så.. (hm.. måste köpas!! Dessutom har jag ännu ett kuddprojekt att avsluta + ett i huvudet som behöver fyllas). 

african-flower-kuddeRutorna låg lösa, med nästan varje liten trådände fäst, redo för sammanfogning i snart ett år. Fast då visste jag ju inte riktigt vad jag skulle göra av dem. Nu blev det en kudde. Bra!

Mönster till african flower finner du här hos MiA. Jag har utgått från detta och sedan virkat lite extra varv runt om, som det föll sig efter eget huvud.

This entry was posted in Kuddar, Virkning and tagged , , , . Bookmark the permalink.

One Response to African flower kudde

  1. Marianne says:

    Vilken underbar kudde!
    Vilket jobb, tror inte mitt usla tålamod räckt till det där;)
    Så många fina byttor, burkar och krukor du har på din balkong, en härlig samling!
    Ha det så skönt i sommarvärmen:)

Leave a Reply

