Fler tryck

Ja, nu är screentryckkursen slut och så också jag. Det var fem intensiva, men ack så roliga och inspirerande dagar på Eskilstuna Folkhögskola, under mycket god och tålmodig ledning av Carina Marklund. Kul kursdeltagare fanns där också!!! Medan dessa arbetade mer konstnärligt med sina alster, gjorde jag enkla tryck – från tecknat på papper till.. ja, samma sak fast på tyg, kan man säga, och några datorutskriftsbokstäver:)

screentryck 2Lite gubbar..

screentryck3..och en tant!

This entry was posted in Övrigt and tagged . Bookmark the permalink.

8 Responses to Fler tryck

  1. susanne says:

    den låter spännande den kursen!

  2. Åsa.Li says:

    Å vad jag längtar tillbacka till sommarkursen i Återbruk via Eskilstuna folkhögskola. Att gå kurs är himla kul!

    • lopplisa says:

      Satsa på en ny kurs! Då blir det roligt! Jag ser fram emot att påbörja någon ny kurs nu. För det är bara på sistone som jag kommit till skott på kursfronten och jag ångrar att jag inte betat av intressanta kurser tidigare, utan bara tänkt göra det. Sedan “kursändringen” har jag gått kurs i animation, varit på Konstresa till Berlin, målat i äggoljetempera, smidat i silver och gått en screentryckkurs. Kurser ger ju energi, nya perspektiv och ny kunskap, något jag sällan eller aldrig hittar i andra sammanhang!

  3. Hanne says:

    du är ju riktigt duktig tecknare också!!! Har länge funderat på hur man får sitt “klotter” på tyg. Det här är ju förstås ett sätt. Fast jag vet ju ingenting om screentryck, ser bara att det blir supersnyggt hos dig. Spännande att se fortsättningen.

  4. Marianne says:

    Å så kul! och så häftiga grejer!
    Får kanske bli någon kurs till hösten, det är ju så kul att lära sig något nytt:)

  5. Åh, jag längtar också tillbaka till Eskilstuna folkhögskola! Jag gick textilt återbruk och det var fantastiskt!!

    • lopplisa says:

      Aha, den kursen tänkte jag ju söka till sommaren!! Vi gjorde ett litet studiebesök och kollade in det textila återbruket sista dagen. Det verkade ju hur kul som helst! Äntligen kanske jag får chansen i så fall att komma över mitt symaskinssvårmod..

Leave a Reply

