Maskintovat

tovade pulsvärmare2Det känns fint att avsluta arbeten som legat ofärdiga en längre tid. Och skulle man räkna tidsåtgången för dessa pulsvärmare, “blevo det på en bred höfvt” upp emot sex månader eller så, med en lååååång, lååång paus. Nåväl, lång eftersmak, eller rättare sagt mersmak, gav detta tydligen också.. ja, för nu är jag himla sugen på att sticka och tova ett par tofflor till hösten.. 2014 (minst!).

tovade pulsvärmare

Nördfakta: Inte mycket.. minns varken garnsort, stickgrovlek, maskantal eller tvättanvisningar. Men.. i övrigt användes loppisknappar och lingarn med virknål nr 3.

Nöjdfaktor: 6 av 5 möjliga.

This entry was posted in Filt, Stickning, Tovat, Virkning and tagged , , , . Bookmark the permalink.

4 Responses to Maskintovat

  1. Miri says:

    Ett högst förtjusande handarbete må jag säga! Höggradigt användbart även denna sommar! Här sitter jag med fleecetröjor i lager på lager, halsduk, långkalsonger, yllesockar och tofflor (ja, november kom tidigt i år) – dessa pulsvärmare skulle platsa bra till denna sommarutstyrsel. Gillar färgkombinationen också!

  2. Sanna says:

    Tjusiga! =)

    SV: Haha ja kanske det..själv har jag lyckats konsumerat mycket mycket mindre och det känns riktigt bra..plus en ny regel har minskat rejält på mina ägodelar..köper jag in en ny sak så måste 2 ut.. 😉

  3. alviti says:

    Så snygga! Håller på att sticka för att göra ett tovat grytunderlägg. Detta var ju mycket roligare.

Leave a Reply

