Pysselutmaning med (duk)tyngd

Sommar och återbruk står på Kolossalt Pyssligts pysselutmaningskriterielista. Vill även du delta?? Ja, för ju fler deltagare, desto roligare förstås!! Utmaningen är öppen till 31 juli.

Nåväl, nu till mitt lilla bidrag. Det tog ett litet tag innan jag kom på något återbruk som specifikt hade med sommaren att göra, men så till slut ramlade polletten ner.. duktyngder så klart!! Utomhusfika med duk på bord är ju en sommarföreteelse som inte är att förakta, och då är duktyngder en god idé. Sagt å gjort! Man tager vad man haver!!

duktyngd pysselutmaning2

Nördfakta: Citrus- eller löknät (2 stycken nät kan behövas, beroende på storlek), lite sten-, eller glaskulor och gardinringsklämmor, samt snöre eller garn. Sedan är det väl en lätt match att förstå hur tyngderna är gjorda!

duktyngd pysselutmaning4

Nöjdfaktor: 8 av 5 möjliga.

This entry was posted in Decoupage and tagged , , . Bookmark the permalink.

13 Responses to Pysselutmaning med (duk)tyngd

  1. susanne says:

    Snyggt med nostalgi känsla! Många minen finns i dem där “puttekulorna” som det hette på min tid. Jag hade också tänkt att vara med i denna utmaning.

  2. Miri says:

    Kul (!) idé …

  3. Anita says:

    Hur j—a bra som helst, kuligt och snyggt.

  4. Hej och tack för fina ord 🙂 Det finns så många finfina bloggar som jag inte har en aning om, så tack för att du skrev lite hos mig och då hittade jag till dig. Här var det mycket trevligt , jag gillar ditt gröna mobilfodral EXTRA mycket…Så himla snyggt. Ha det bra / Anna

  5. Fiff says:

    Coolt!
    Förresten, har du facebook? För jag har startat en återbruks-grupp för alla återbruksfantaster, o det hade varit skoj om du ville hänga på, och kanske visa lite av dina fina ideér?
    Här hittar du gruppen i så fall: https://www.facebook.com/groups/516001635134366/
    Vi “ses”!

  6. Pysselfarmor says:

    Väldigt kreativt! Fiffigt!

  7. redoityo says:

    Men så smart!!

  8. Sanna says:

    Nostalgi och vilken smart ide! Me like! ❤

  9. Åsa.Li says:

    Snygg och enkelt!

  10. Pingback: Pysselutmaning – Vernissage | Kolossalt Pyssligt

  11. Åååh!
    Wow!
    Vill hem å pyssla nuuu!
    Härma!
    Dessa var ju bara sååå fina!
    8 av 5 !!!
    🙂

  12. Verkligen kul att du ville vara med i min pysselutmaning med din fina idé. Håll utkik under hösten då jag tänkte köra en ny utmaning…
    Sköt om dig!! //Petra

Leave a Reply

