En strandryggsäck

Jo, så var man hemma igen!! Två gånger fyra timmar på flygplan, tre dagar i Faro, sex timmar på tåg tur-och-retur och fyra dagar i Lissabon!! Och vilken mysig huvudstad! Flervåningshus med kaklade fasader, blanksliten kullersten och bästa gatuunderhållningen ever!! Lyckligtvis räckte inte dagarna till.. så jag måste ju bara tillbaka dit igen så småningom!

En annan sak jag har kommit fram till är att jag måste lida av restless hands! Inte blev det till att bara rulla tummarna precis, när virktillfällen gavs.. vilket resulterade i en rätt rymlig ryggsäck.

strandryggsäckEgentligen började det med att jag en gång hittade en grytlapp på loppis, den gula i mitten. Och så hade jag några african flowers kvar sedan länge, som bara låg omonterade till ingen nytta. Dessa blev tillsammans till en bild i huvudet som behövde något att fästas på. Ja, svaret på det blev en rygga helt enkelt, sammanställd och virkad på måfå under semestern (och nu vet jag hur jag egentligen också kunde ha gjort 🙂 …). Sånt är livet!

This entry was posted in Virkning and tagged , , . Bookmark the permalink.

15 Responses to En strandryggsäck

  1. Agneta says:

    Oj vilken fin ryggsäck! Det gäller bara att få igång fantasin! Jag tycker det ofta är så med resor. Först måste man åka till en plats för att där komma på hur mycket mer det finns att se 🙂 Ha de Gott!

  2. Miri says:

    Vilken tjusig rygga! Restless hands är förvisso en åkomma man kan leva med, så länge det finns något att sysselsätta dom med.
    Jag fick en klar vision av portugisisk kakel när jag såg bilden. Jag antar att du har en bunt foton att inspireras av nu, en kakelbild som jag tycker matchar din rygga (åtminstone färgmässigt) är denna http://static.freepik.com/bild-fritt/portugisiska-kakel_2364059.jpg

    • lopplisa says:

      Fin bild!! I mitt nästa liv ska jag bli kakelfabrikör, det är då ett som är säkert! Jag gick och blev dödskär i flertalet hus med kaklade fasader. Många står dessutom bara tomma och förfaller!! Kan man inte få ett till låns, renovera och bo kvar tills dödagar då?? Är det för mycket begärt?

  3. Hanne says:

    Snygg rygga, och vilken häftig beskrivning av en kreativ process. Precis så brukar det gå till för mig också. Jag har en sak, ett tyg, en detalj, någon rest, som liksom blir fästpunkt för fantasin. Där kristalliseras fram en bild av vad det kunde bli, den har liksom inneboende möjligheter. Bilden vrids och vänds för att få fram en genomförbar plan och sedan ligger den där och skaver ända tills jag äntligen får tillfälle att göra verklighet av den – därtill de 40% som blir kvar när de 60%en är undanarbetade… .
    Skönt att du är tillbaka, mitt blogguniversum blir så tomt utan dig. (Fast jag fattar ju att du vill tillbaka…).

    • lopplisa says:

      Tack! Ja, det är märkligt hur hjärnan är funtad i sådana här sammanhang! Hantverk är då en tacksam företeelse! Hur skulle man annars enkelt kunna få utlopp för lite kreativa övningar.

  4. Pysselfarmor says:

    Ljuvlig är den! Och det var ett nytt uttryck som, jag tror, även jag lider av ;-))

  5. Restless hands – ja, det lider nog jag också av 🙂 Som vanligt, jättelyckad väska! Jag har inte rullat bollarna till underlägget själv. Nog för att energin skulle räcka till det, men perfektionen uteblir när det det gäller att få bollar i samma storlek. Jag har köpt mina på Make and Create, sök på ullpärlor. http://www.makeandcreate.se/search/ullp%C3%A4rlor

  6. Eva says:

    Haha, restless hands är det fler som lider av. Superfint. Tänker på en påfågel 🙂

  7. maria says:

    tror vi drabbats av samma virus .. snygg ryggsäck

  8. Marianne says:

    wow vad du är fylld av kreativitet! Snygg rygga! Kul att du beskriver hur du tänkte ihop den:)
    Sådär är det lite för mig med, fast ofta blir det bara påbörjat och så stöter jag på något “problem” som måste lösas och då blir det liggande för det mesta 😦
    Ha de gött!
    Kram

  9. Kreativt!
    Härligt!
    Nu fick jag ännu fler idéer till vad mina african flowers skulle kunna användas till.
    Tror jag kommer ta tag i dem nu när jag är i UFO-svängen. Spännande att se vad det blir utav dem tillslut. (de har länge legat och mognat)

    Någon hängmatta lär det nog inte bli på min veranda (det får räcka på särbons balkong tills vidare) men en bänk av en rejäl ekplanka ska det bli, där ska jag sitta i morgonsolen och sörpla te 🙂
    Min veranda kommer inte bli så värst stor. Fast jämfört med min boende yta så…
    Inte alla som har en veranda som storleksmässigt motsvarar 75% av boendeytan… ;p
    För mig blir det en veranda på ca 15 kvm.

  10. Fiff says:

    Härligt med semester!
    Fin ryggsäck, snygga färger 🙂

  11. Så fiffigt du har tagit tillvara på det du hade redan. En perfekt ryggsäck blev det! / Annika

  12. Therese says:

    Flott sekk i fine farger og mønster. Den er til å bli glad av. Liker godt historien bak delene og at alt ble heklet sammen, som til en ny historie 🙂

Leave a Reply

