Spetsar

spetsarJag är liksom i virktagen. Har några småprojekt på gång. För skojs skull har jag också roat mej med lite hittepåspetsar och kommer det något bra ut av det, kanske även mönster orkas tota samman.

För övrigt skyndar tiden som vanligt och jag har lite svårt att förlika mej med att sommaren gick så fort! Tursamt nog har jag flera semesterveckor kvar att ta ut, så kanske blir det någon loj vecka eller så på annan ort, än i den städse hemorten Södertälje, som så smått svidar om till höstskrud.

Varken bär eller svamp har jag plockat, men tomatplantorna har gett god skörd i alla fall. Dessutom har jag mycket basilika kvar att ta vara på och hemmagjord pesto är väl aldrig fel i sådana stunder. Och vad gäller övriga kryddor, tänkte jag göra som Johanna, dvs frysa in dem med olja i iskubbsform. Smart!

This entry was posted in Virkning and tagged . Bookmark the permalink.

4 Responses to Spetsar

  1. Marianne says:

    Härliga små spetsar du pysslar med:)
    Så smart med ört-isen, ska pröva lite med min timjan som är den enda förutom basilika som jag har. Persilja fryser jag in som den är:)

  2. Miri says:

    Kul att pillra på och uppfinna egna mönster, och du hittar nog på några förträffliga användningar för dessa “spetsfundigheter”. Gillar alldeles särskilt de frodiga färgkombinationerna!

  3. Hanne says:

    Riktigt roliga spetsar, jag gillar hur du leker med garn, pärlor och färger. Det känns verkligen lekfullt.

  4. Åh, den undre, en riktig GLAD-spets!
    Spännande vad det blir av dem sen!
    Och ja, vad smart med olja/örter i iskuber! 🙂

Leave a Reply

