Loppad trädljusstake

trädljusstakeFör en tid sedan cyklade jag varsamt hem från loppis med den här keramikljusstaken i cykelkorgen. Gillar den skarpt! Tillverkningsland?? Ingen aning.. någon som vet något mer om min stake?

För övrigt gnolar jag sedan igår på Sjörövar-Fabbe, mest hela tiden. Olidligt!! Och mitt i vers eller refräng kan jag abrupt komma på mej själv gång på gång, och lite argt försöka avfärda låten med ett Äsch!! eller ett Ahhh! Hjälp!! Finns det knep till bot?? Hur sjuttsingen blir man av med en låt som ljudligt eller tyst i huvudet går på repeat, i timmar eller dagar??

Annars är jag rätt tillfreds med tillvaron. På måndag hämtar jag ut specialanpassade sulor från ortopeden. Nedsjunkna främre fotvalv, komna med åldern, ska nu få vila på bättre yta och med sagda sulor hoppas jag också kunna få lite mer fart under pampuscherna!!

Trevlig helg!

This entry was posted in Övrigt, Loppisfynd. Bookmark the permalink.

10 Responses to Loppad trädljusstake

  1. Miri says:

    Mucho läcker! Den är nog mexikansk – jag hittade en liknande (fast din är finare) på ebay. Kolla här http://www.ebay.com/itm/Unglazed-Beautiful-Mexican-Candleholder-Tree-of-Life-1-Mexico-/121103071572

  2. Marianne says:

    Hoj hoj hoj hoj ….sjö
    närå skoja bara;)
    Det är hemskt när något fastnar sådär!! Nu kanske du hunnit glömma den och så starta jag om…;)
    Här lär den väl snurra resten av dagen nu:( sådan tur att jag har ett av barnbarnen här så kan jag släppa ut den sångvägen!
    Du behöver inte vara orolig för att jag röjer dina loppisar, vet inte ens vart det finns några bra i S-tälje;) Tips tages gärna emot!:)
    Jag hamnar oftast på samma samma och då mot Nyköpingshållet.
    Ha en finfin helg och hoppas fossingarna får sköna finväderspromenader till veckan!:)

  3. Miri says:

    Jag får också låtar på hjärnan ibland som sitter i länge – värst är det ju om det är nån låt man hatar! Enda boten är väl att lyssna in sej på nån annan – liksom spela över det gamla med något nytt, som man gjorde på den gamla goda tiden då man spelade in på kassettband.
    Angående sulorna – Du bad väl om sådana med fjädring så du kan studsa fram som en känguru?

    • lopplisa says:

      Visste inte att man kunde få fjädring som tillval.. 🙂 Vad gäller Fabbe, har jag försökt spela över honom, utan lycka! Får väl i värsta fall leva med den låten ringandes mellan öronen… eller köra andra i lurarna non stop till dödagar!!

  4. hennihenni says:

    Det var en tuff grej, lite lagom fulsnygg…

  5. klockarbarn says:

    Välkommen till nedsjukna framvalvsklubben. Jag har både inlägg men ibland enbart “Pelotter” (små kuddar som klistras fast i skorna) i lite mer tighta skor. Det är inte skönt i början. Det känns som man står på en knöl, men det blir bättre och sen känns den inte och man vill inte vara utan.
    Lycka till !

  6. Tack för rättelsen på min inlägg till utmaningen. Nu är det fixat! Fin ljusstake!

Leave a Reply

