Höstligt

turkosa ljusHöst, höst, höst! Host, host, host! Det är bara att konstatera, hösten är här, hostan likaså! Åtminstone hos grannen.. det sist nämnda alltså.. Jaha.. ? Så var det med det! Sommaren är ett minne blott!

Söderöver skådar folk på diverse sportevenemang eller demonstrerar i bara kortärmat. Det har jag sett på tv och det är inte utan att jag blir lite avis… på vädret alltså! Och jag tror inte ett dugg på att det inte finns några fula väder! Eller att det bara hänger på lite ofula kläder.. Men, så länge ortopedsulorna funkar och regnet bara hotar att falla från skyn, får man vara nöjd på dessa breddgrader, vid denna tidpunkt på året! Och det är jag!! Ha det!

This entry was posted in Övrigt. Bookmark the permalink.

4 Responses to Höstligt

  1. Agneta says:

    Men det ser bra mysigt ut med dina tända ljus. Och oktober kan vara väldigt fin. Men sedan kommer november…. huga..
    Sv. Vad är det som gör att du tänker på just Storbritannien då det gäller vävtekniken.. Skulle vara så intressant att veta ursprunget. Kanske det är inhemskt. Uppfinningsrikedomen var stor även i Sverige då det gäller gammal textil teknik.. Ha de Gott i höstrusket.

  2. Snyggt med turkosa ljus och så rent och stiligt blir det. Tack för att du spred min höstutmaning till dina blogg vänner! Nu kör jag igång med oktober utmaningen med samma regler. Du hade helt underbara natur pyssel! välkommen att delta igen!

  3. Fiff says:

    Myspys! Du ska inte tro att vi går i kortärmat här i söder, SÅ varmt är det inte! 🙂
    Jag tycker allt det är skönt att slippa den heta sommarvärmen jag 🙂

  4. Hanne says:

    Vad fint, dessa små stilleben. Jag gillar trollsländan, detta med hemgjorda insekter inspirerar mig, plåt och pärlor … . Du kan anordna saker på ett så fint sätt.

Leave a Reply

