Iakttagande

Vissa hittar ju Jesusansikten eller jungfru Marias plyte i diverse matprodukter… jag har funnit en ännu icke identifierad nuna på en björkstam i mitt närområde. Någon som har ett förslag på vem denne liknar?? Själv tänkte jag direkt på John Lennon eller Birgitta Dahl när jag först såg denna stamvarelse ur ögonvrån, men vid närmare koll vet jag inte längre..

stamsysterFör övrigt kan jag meddela att jag kommer att gästblogga på Kravallslöjd kommande vecka. Kul!! Hoppas ni som hittar hit också kommer att hitta dit från och med i morgon!!! Ha det!

This entry was posted in Övrigt. Bookmark the permalink.

14 Responses to Iakttagande

  1. Åsa.Li says:

    Tycker det ser ur som en uggla:-)

  2. Miri says:

    Det är Mona Lisa med simglasögon!

  3. Vilken naturupplevelse. Först tyckte jag som Åsa. Men när jag studerade närmare så är det ju katten Gustav med simglasögon. Gästblogga intressant!

  4. lopplisa says:

    Hehe!! Jag kan faktiskt se alla tre förslagen i bilden på stammen! Det beror ju lite på var man fäster blicken nånstans!

  5. Ja, så olika saker man ser.
    Någon ser just bara ett träd.
    Vad en del andra ser kan man läsa sig till här ovan 🙂
    Det skulle kunna vara ET.
    Eller ett monster, med munnen en bit ner och där ser man huggtänder som sticker ut.

  6. Agneta says:

    Visst är det härligt med fantasi!! Man SER så mycket annat än vad allt egentligen är. Kul med ditt gästbloggande.
    Ha de´

  7. Min barndoms skräckvarelse nr 1, Mårran, är det ju som sitter där. Som liten hade man nog sprungit hem skrikande 🙂

  8. Anita says:

    Helt klart ugglan Helge i barnprogrammet “Från A till Ö”, skönt att han är återfunnen 🙂
    Ser fram emot ditt “kravallarbete”

  9. Sanna says:

    En trädande som kikar ut kanske.. 😉

    SV: Ja min helg har varit mer än underbar och inspirationen bubblar över, bara orken som hindrar nu.. =) hihi..

  10. Therese says:

    For ett våkent blikk du har. Jeg ser en ugle 🙂 Jeg skal titte i bloggen du gjestblogger i. Kjenner jeg gleder meg! God helg.

  11. Maria says:

    Det var ett roligt plyte. Sätter sprätt på fantasin må jag säga. Först tyckte jag det bara var en ring i pannan så jag funderade på om det var ett något märkligt kastmärke men det kanske finns dom som har två sådana också. Mest liknar det nog ändå ett litet spöke. Spännande att du ska gästblogga.

  12. Liie says:

    Det är så kul att hitta sånt här i naturen! Jag ser en tydlig en knasig uggla, knasig på grund av att ögonen är sådär olika stora som dom ibland kan vara på tecknade figurer 🙂

  13. maria says:

    Naturens under , vad läckert …
    kul och gästblogga jag kommer givetvis att besöka den sidan .

  14. Det är ju ekorren i ice age filmerna!!! Trevlig blogg du har! /Maria

Leave a Reply

