Döskallevimplar

döskallevimplarJovars, fyra vimplar gör väl ingen radda, men det loppisfyndande och lite tunnare nystanet tog slut, så det blev inte fler! Virknål Boye nr 6.

Mönstret jag använde finns här hos Camilla. Ja, nästan i alla fall. För följer man det till punkt och pricka blir det ju en sjal. Jag gjorde istället vimplar.

Ursprungsidén till dessa döskallar står Kungen & Majkis för. Till skillnad från i Camillas mönster, gör man här ögonen separat. Egentligen blir det nog finare, men kostar då på ett par extra trådar att fästa per döskalle. Fast vill man ha ögon som liksom inte tenderar att lätt “vrida” sej i ena kanten är detta mönster att föredra, skulle jag tro.

Klart slut från ett regnigt S-tälje!

This entry was posted in Virkning and tagged . Bookmark the permalink.

6 Responses to Döskallevimplar

  1. Karin says:

    Vad fint och vad kul med lite nya idéer att virka till kommande spökhelg, ha det bra Karin

  2. maria says:

    oj vad fina , tyvärr har mina ungar växt ur döskalle perioden
    bara mamma som fastnat i den , tycker dom är häftiga .

  3. Agneta says:

    Ja så kan man ju också göra.. Ta ut detaljer och få något helt annat. Hemma hos mig är och förblir nog jag den enda dödskallen ändå 🙂 Har aldrig anammat den där seden med halloween jag. Kramar

  4. Pysselfarmor says:

    aha du har förberett dig inför spökhelgen ;-))

    just det endast det första broderiet hos mig är egendesignat. De andra är färdiga kit som man kan köpa. Det första tror jag är köpt hos Fingerfärda.

  5. redoityo says:

    Men lägg av så coola!!

Leave a Reply

