Ljuslyktor, glasburkar, knappar, återbruk

glasburkar släckta smörpJaha, kanske någon tänker.. det var ju inte så märkvärdigt… men kolla här då:

glasburkar tända smörpapperDet började med att jag limmade fast knappar med snabblim på glasburkarna, och visst blev det fint, men inte så stämningsfullt ändå. Därför testade jag att vira smörpapper runt burkarna och det blev ju mycket bättre, åtminstone när ljusen är tända. Ju mörkare omgivningen är, desto finare effekt så klart!! Smörpappret skrynklade jag till för att det skulle blir mer medgörligt, fast också det blir ju en effekt i det hela.

Knapparna i granen är de flesta transparenta, men det går ju att göra helt opakt också.

glasburk knappar granFöljande är en annan variant på knapp/glasburkslykta, men med trådslöjd:

glasburk hänglykta knappar

This entry was posted in Återbruk, Glasburkar, Jul, Ljusstakar and tagged , , , , . Bookmark the permalink.

7 Responses to Ljuslyktor, glasburkar, knappar, återbruk

  1. Marianne says:

    Whaa så fina! Blir riktigt pysselsugen:)

  2. Blir riktigt stämningsfullt med massor av ljuslyktor hos dig! 🙂 Trevligt!
    Kul idé med knappar och smörgåspapper!

  3. Åsa.Li says:

    Gillar båda ideerna men de sista var super fina! Tänk att knappar är något man kan bli kär i:-)

  4. Fiff says:

    Men wow, vad fint! Gillar båda varianterna!
    Kom på att jag skulle svara på en fråga du hade om mina trådrullar 🙂
    Och jag tycker faktiskt att gammal tråd är bättre än nyare! Har aldrig varit med om att tråden har gått av på de äldre rullarna, medan jag ibland får problem med nyinköpt. Heja second hand! 🙂

  5. Pysselfarmor says:

    vira litet färgat silkespapper i stället 😉

    nej inte mitt mönster på tröjan – köpt i Danmark hos Isager när i var där för några år sedan och hälsade på goda vänner. Både tjöjmönstret och garnet är köpt där – har visat tröjan tidigare på bloggen. Själva mönstret i sig heter hålkrus – alltså “rutorna” och längst ner är det hål javisst.

  6. Vilken superfiffig idé ! Den gillar jag!

  7. krajamaria says:

    Smörpapper! Så fint det blev, ser ut som små presenter! 🙂

Leave a Reply

