Loppisfynd

Jo, jag kutar på loppis i tid och otid, men det var länge sedan några kap visades just här.

Nåja, här är i alla fall vad senaste besöket genererade:

loppisfynd sist

Stor, röd, avskavd, lagom ruffig ljusstake – 10 spänn, oljeprytsel – 20 bagis, bevingade mässingsljusstakar á 10 pix och en fin, fin glasvas – 10 riksdaler. Något annat jag gärna köper på loppis är gamla säkerhetsnålar, eftersom de nytillverkade inte håller måttet för fem öre. Nu hade jag turen att ro hem ett par småaskar med lite säkerhetsnålar i (ej med på bild). Det tackar man för!! 🙂

Trevlig helg!!

Tillägg: jag kan bara se att vasen är svensktillverkad, resten av den lilla etiketten är bortnött. Någon som vet mer?.

This entry was posted in Loppisfynd. Bookmark the permalink.

6 Responses to Loppisfynd

  1. Hanne says:

    Så fina loppisfynd. Imorgon är det dags här för Missionskyrkans höstmarknad, den är mitt största enskilda tyginköpstillfälle. Så kul.
    Och vilken vacker bild du tog. Konsten med loppisar är att se det vackra trots att miljön runtomkring inte alls underlättar det. Många saker man hittar kan lika gärna vara fula som vackra beroende på sammanhanget. Ett otränat öga ser ofta bara skräp medan någon annan ser en massa skatter och kommer ut med fulla kassar. Du verkar ju i alla fall ha ett tränat öga, kan man konstatera.
    Ha det gott

  2. Anita says:

    Fina fynd för fiffig flicka! 🙂

  3. Agneta says:

    Titta så fint! Du hittade också en fin röd trearmad ljusstake! Det gäller att ta på sig rätt “ögon” då man besöker loppisar. Kramar

  4. maria says:

    Fina fynd , jag har en likadan 3 armad ljusstake

  5. Therese says:

    Så fine ting! Likte spesielt godt de røde tingene 🙂

  6. Marianne says:

    Fina grejer! Den röda trearmade hade gärna fått bosatt sig här hos mig nu till jul:)

Leave a Reply

