Virkad liten julstjärna

virkad julstjärnaYes, här har jag följt detta mönster, men bytt ut sex blomblad, till fem (och minskat varje varv på uddarna – istället för vartannat). Så blev det en femuddig stjärna. Dessutom har jag använt ett betydligt tunnare garn och virknål. Guldfärgat, rött, rosa och grönt garn, samt rött sidenband och kuddstopp. Japp, det blev en hållbar, fin, liten stjärna att hänga i granen (mycket finare i verkligheten än på bild, svårt det där med att fota guldfärgat)!

This entry was posted in Jul, Virkning. Bookmark the permalink.

4 Responses to Virkad liten julstjärna

  1. Hej! Ser att du vill bli min följare på instagram. Smickrande men jag använder endast instagram för familjen och skickar bilder. Lägger inte upp pyssel och liknande där. Hoppas du inte tar illa upp!

  2. Hoppsan! Ja, då får jag forska vidare. Är inte direkt någon guru på programmet eftersom jag så sällan använder det.

Leave a Reply

