Halsband och armband

pärlhalsband och jularmbandSmyckesknåperi som resulterade i ett juligt, kuligt armband (less is bore) och ett turkost halsband (med en magisk pärlemorknapp), som klippt och skurna till mig och dottern. Dottern var på besök nu i helgen, annars huserar hon ju i Oslo.

Nä, nu ska jag ut och tåga i det fina vädret till tonerna av Kentas Just idag är jag stark! För övrigt är jag ledig så gott som hela dagen, endast ett litet kvällsmöte pockar på min närvaro efter 20.00! Tjoho! Taj, taj, taj, taj, taj, tah! Taj, taj, taj, taj, taj, taah! Laj, laj, laj, laj, laj, laj, laj, laj, laj, laaah!

This entry was posted in Smycken and tagged , , . Bookmark the permalink.

7 Responses to Halsband och armband

  1. Agneta says:

    Ljuvliga halsband. Det är så konstigt… jag är jätteintresserad av smycket. Tittar ALLTID på smycken. Men bär nästan inga själv… Ha de gott med ditt tågande! Kramar

  2. lopplisa says:

    Tack! För egen del tycker jag bättre om att göra smycken än att bära dem!! Men jularmbandet ska på till jul i alla fall!!

  3. hennihenni says:

    Javisst! Kul med jul – och det är bara att ösa på för fullt 🙂

  4. Miri says:

    Fanken vad munter du var idag då! Hörrudu, dom där smyckerierna ser avancerade ut! Jag försökte mej på lite uppförstoring av bilderna och anar att det är virkerier involverat i pärlerierna. Nice work, girl!

    • lopplisa says:

      Avancerade?? Nej, inte alls!! Men du har rätt när det gäller virkerierna. Ja, nu har jag gjort ett nytt inlägg med beskrivning och för övrigt är jag fortsatt munter även i dag!! Ha det gott!!

  5. Fiff says:

    Hihi, less is bore 😀
    Jag älskar det turkosa! Ljuvligt!

  6. Pysselfarmor says:

    Vilka underbart vackra smycken!!

Leave a Reply

