Knappkrans

Har jag någonsin sagt att jag har dille på knappar?? Ofta väljs de med omsorg på någon second hand.. ja, eller ofta och ofta.. Undantagsvis nästan alltid, skulle nog vara en bättre beskrivning!

Igår rotade jag runt i min egna, digra samling och se så fina knappar som skvalpade runt i det världshavet. Och vad passar då egentligen bättre än finknappar till en blommig krans?? Inte mycket skulle jag vilja påstå! Många av knapparna är dessutom pärlemorknappar och är det något i knappväg jag vurmar extra särskilt för, så är det just sådana.

knappkrans

Nåväl.. får man passa på att påminna om en pågående tävling här på bloggen?? Vad bra! Fram t o m 15 december finns chansen att vinna exklusiva tygtryck och en julprydnad! Klicka bara på bilden här nedan..

utlottning tygtryck

This entry was posted in Metalltråd and tagged , . Bookmark the permalink.

2 Responses to Knappkrans

  1. Hanne says:

    Du kan verkligen konsten att få fram det vackra i det oregelbundna. Jag älskar dessa handböjda linjer som inte alls är släta och raka – och skulle de vara det så skulle det hela inte tala till mig. Men som det är så är det en väldigt vacker krans.
    Jag älskar också pärlemorknappar!!!

  2. Therese says:

    Veldig vakker krans! Gleder meg til du lager en forklaring på “hur man gjør” 🙂 Det er lov å håpe 🙂

Leave a Reply

