Trösterik blomkvast

Japp, så har årets första jättemjäll fallit från skyn! Visst, ett fenomen fint att beskåda, men ack så opraktiskt på många plan. Hoppas nu inte att det blir en vinter likt förra årets långdragna istid. Jag ser redan fram emot våren!!

Passande nog satt jag inomhus och klippte plåt när snön föll som mest! Följden av det blev en mer omfångsrik blomkvast med innehållande fler arter av denna flora. Större delen av blomstren är just tillverkade av plåt, men det finns även ett par gjorda av glasunderlägg i kartong.. av resterna från en Berlinresa skulle man nog också kunna säga.

Nu sitter buketten i ram och bakom glas.

blomkvastDet är en 50 x 50 cm stor ram med djup nog att kunna härbärgera blomkvasten ifråga och ramen är inköpt på IKEA för just detta ändamål.

När kameran ändå satt i händerna på mej, fotade jag även 2013 års adventsljusstake.

adventsljusstake 2013Hade ljusstaken bara stått klar första veckan i november, hade den med all säkerhet lottats ut, precis som förra året genererade en adventsljusstakeutlottning. Vinnaren den gången blev Åsa.

Årets tävlingsvinst är i stället exklusiva tygtryck. Klicka bara på bilden här under om du vill vara med i den utlottningen.

utlottning tygtryckHa en bra dag!!

This entry was posted in Konservburkar, Metalltråd and tagged , , . Bookmark the permalink.

10 Responses to Trösterik blomkvast

  1. Agneta says:

    Mysigt med en blomsterkvast som inte behöver vattnas! Huga så torra krukväxterna blir nu inomhus. Och det jag tröstar mig med idag det är att nu är det bara två och en halv vecka kvar… SEDAN VÄNDER DET! och blir iallafall ljusare. Kallare.. ja förmodligen! Kramar

  2. Therese says:

    Du lager de fineste ting! Wow, for en bukket. Noe av det fineste jeg har sett på lenge! Og adventstaken var også fin og veldig kreativ. Liker stilen din veldig godt.

    God helg, i morgen 🙂

  3. Jätteläcker! Är det decoupage, eller? Tack för tips om att kapa rullgardinen. Jag har funderat på att det men drar mig lite för att sätta igång. Rädd för att göra sönder den. Kanske värt att ta upp den tråden igen. Tack för tipset!

    • lopplisa says:

      Tack! Visst är decoupage på sockerkaksform och knoppar, kopparfolie på övrigt. Tack också för att du uppmärksammade men på den felande länken i kommentaren nedan!

  4. Ps. Funkar inte att klicka på bilden…

  5. Underbar blomsterkvast!
    Och toppen att du satt den bakom glas! (själv är jag allergisk mot prydnader som samlar damm och är nästan omöjliga att damma (kanske för att mitt yrke bland annat består i att städa hemma hos folk…) )
    Gillar din adventsstake skarpt med!

  6. Åsa.Li says:

    Tok fin plåt bukett! Väldigt fint att sätta i en ram så där. Plockade fram min ljusstacke och såg tyvärr att ljuskopparna var demolerade, så nu håller jag på att plocka isär delarna vi får se var de slutar…..

  7. Miri says:

    Wunderbar ljusstake – härlig färg på ljusen också! Själv kan jag inte ha levande ljus annat än på tak- eller vägghängda ljusstakar för alla katter som svansar omkring överallt.

  8. Fiff says:

    Men alltså, wow! Du är helt otrolig med dina metallpyssel! Blommorna är sååå fina. Och ljusstaken, wooow! Hur snygg som helst! Den skulle jag lätt vilja ha hemma hos mig. Du får lotta ut den nästa år! 🙂

  9. Sanna says:

    Åhh himmel vilken snygg adventsstake du skapat! Och blomsterkvasten.. ❤ Önskar att jag hade åtminstone hälften så mycket talang som du..men vänta nu..hmm..det kanske är just det jag har ju.. 😉 hihi..
    Önskar dig en fortsatt fin vecka! ❤
    Kram
    Sanna

Leave a Reply

