Ditt och datt m m

Här mås det fint!! Drar till Kanarieöarna om några dagar, på sista minuten-charter! Tack för de bekymrade kommentarerna! Jag tänkte inte att min frånvaro skulle åsamka oro eller så, för någon, och det var alls inte meningen! Förlåt!

Ja, visst har det bloggvacklats! Kom liksom huvudstupa av mej i ett nafs. Plötsligen kändes det som att jag rimligen borde lägga mer tid till annat än bloggen och cyberrymden här i livet. Ja, inte för att jag tycker att dessa angenäma företeelser är slöseri med tid eller så, men tid tar de.

Så…

Uno. NEJ! För de som känner mej lite närmre.. Jag har inte råkat leta rätt på någon stackars obetänksam krake att utöva relationsövningar med. Alltså.. jag är inte kär och galen, bara alltsomoftast fortsatt galen.

Due. Och inte har storhelgerna försatt mej i någon bestående matkoma, trots idogt, njutningsfullt risktagande. Mums för Västerbotten- och Cheddarpaj förresten!! Synd att de inte inmundigades sida vid sida, vid samma himmelska tidpunkt. Nu är jag osäker på vilken av pajerna som är godast. Någon som vet?

Tre. Dessutom har inga förryckta nyårslöften av karaktären, laster-är-till-för-att-tyglas heller avgivits. Det innebär ju att jag skulle kunna vara tillbaka i bloggträsket när som, om abstinensen skulle sätta in, för att jag inte kan fylla det tomrum som bloggavhållsamhet bevisligen ger.

Ja, för en bloggpaus måste det helt enkelt fortsättningsvis också bli.

Jag pular ju runt lite som vanligt och plöjer tillvaro i överlappande cirklar. Nu har bloggcirkeln varit rätt stor ett tag och för att kunna föra in lite andra cirklar, måste förändringar ske. Dels skulle jag vilja komma igång med andra kreativa discipliner (eller vad man ska kalla det) och dels kommer jag nog att läsa någon fristående kurs på distans, möjligen två terminer framåt.  Därför ser jag mej nödgad att låta bloggen komma i tredje hand för tillfället (så länge dygnet begränsas av timmar och kynnet allt som oftast lever över sina tillgångar). Det innebär ju inte att jag aldrig kommer att besöka mina bloggbekantskaper lite då och nu! Fattas bara!! Och Gott Nytt År på er förresten!!! Och något inlägg blir det väl också på hemmaplan, vad tiden lider. 

Så avslutningsvis en liten glimt av en protest som bäst avnjutes i soffan. Ja, för detta broderi som jag har korsat stygn på, av och till under en tid, kommer så småningom att pryda just en soffkudde när det är klart. Och förresten, hur har ni det med rövarspråket?? Sitter takterna från förr fortsatt i?

jojävovlola

Avslutningsvis x 2: Här kan man bidra med en slant till valsedlar för Fi. Det vore som en lisa för jämställdheten!

Ha det gott!!

Pia

This entry was posted in Broderi. Bookmark the permalink.

14 Responses to Ditt och datt m m

  1. Therese says:

    Så fint at alt er bra med deg! Ta all den pause du trenger du og kos deg på ferie/semester.

    “Jag pular ju runt lite som vanlig…” På norsk betyr pular å ha sex *ler*

  2. Hanne says:

    Låter mest som ett hälsotecken att det verkliga livet får företräde före cyberrymden. Samma här. Ickedestomindre är jag glad om jag ser något av dig i bloggsfären, skulle kännas fattigare utan dig.
    Ha det skönt söderut

  3. Agneta says:

    Så skönt med lite solsemester. Den… solen..alltså har inte visat sig mycket på många veckor nu känns det som. Fortafrande ingen snö och det tackar jag för.. Nu behövs den inte längre då dagarana ändå börjar bli längre. Jodå, rövarspråket sitter kvar! Blir nog skön att vila huvudet på den där kudden..

  4. Miri says:

    Lite semester kan du väl få, fast ett lite livstecken då och då vill vi ha. Jag är ju ingen sol och strandmänniska men kanarieholmarna så här års är ju alldeles lagom varmt för mej (var där en gång för 13 år sen). Lite sol skulle även jag stå ut med nu, här har det varit helmulet i veckor.
    Vad är det för kurs du funderar på? Jag brukar kolla vad det finns för distanskurser för jag skulle också vilja förkovra mej. Lite vedic art och noetik kanske. Ja, det är mycket jag skulle vilja, men orken och motivationen saknas tyvärr. Och helst ska det ju inte kosta nåt heller …
    Buen viaje!

  5. Jaså det är där du har varit? Halva mitt jobb har varit på K-öarna i jul. Det är till och med så att jag har laddat ner en “sista-minuten-app”. Varför, ack varför skulle jag göra det? Det är inte så att man känner friden på hemmaplan med den appen brännande i fickan. Relation låter ju spännande! Kul för dig! Och visst kan man sjörövarspråket sedan barnsben. För att sedan förflytta sig till modern tid, så hörde jag häromdagen ang FRA: “Den enda myndighet som lyssnar på dig.”

  6. maria says:

    Härligt att få smita iväg på en semester tripp mitt i vintern .
    spännande med kurser få se vad det blir

  7. Mia Claesson says:

    Hejsan, hoppas du haft en trevlig semester. Eller så är du inte tillbaka ännu. Hittade ingen mailadress till dig så jag provar att skriva en kommentar och kanske att du ser den. Hittade en Huskylock 90 manual kan det vara något för din maskin.

    Ha det fint, Mia

    • lopplisa says:

      Oj, det var snällt av dig!! Uppskattas att du hade mej i åtanke 🙂 men Huskylocken jag köpte är en annan och jag hittade så småningom en passande manual på nätet.

  8. Therese says:

    Jeg savner bloggingen din, Pia!

Leave a Reply

