Hello!

Jo, tänkte bara slinka in och checka av läget. Här står allt väl till! Det blev visst en lite längre bloggpaus än vad jag själv trodde mig ens vara kapabel till. Märkligt! Och vad har jag då sysslat med under detta lilla fragment av evighet månntro? Tja.. lite av följande: jag har jobbat, funderat och smitt planer, slagit dank, pysslat och handarbetat, glott på streamade filmer, intresserat mig för kursen jag går, lyssnat på podradio, fikat på stan, gått hundpromenader med eller utan hund, undvikit gluten, loppat och tränat så smått.

Ja, och till alla som oroar sig över temperaturstegringar.. Det är lugnt på klimatförändringsfronten akutlokalt. Visste faktiskt inte själv att mitt handlande kunde ha så stor påverkan, men en annan hann inte mer än beställa, få hem och provköra ett par joggingskor med broddar, innan snön försvann i två nafs. Ja, inte mej emot!!! Frånvaro av snö är knappast något jag sörjer, tvärtom.

Japp! Och som bevis för att jag i alla fall slutfört något av ett otal påbörjade handarbeten under denna tid, tänkte jag visa detta lilla gråvita kuddfodral, sammanknåpad av lite sömnad och brodyr:

fuck nsa

PS  Baksidan av kuddfodralet rymmer faktiskt en livs levande dragkedja!! Min första sydd på maskin vad jag vet. Nöjdhetsfaktor 10 av 10 möjliga!!

This entry was posted in Tyg and tagged , . Bookmark the permalink.

11 Responses to Hello!

  1. Sanna says:

    Åh välkommen tillbaka! Skoj att se ett litet livstecken här inne igen! =)

  2. så glad jag blev över ett inlägg från dig! Har saknat dig!! snygga kuddar!

  3. Miri says:

    Long time no see, som man säjer! Snygga kuddar indeed – med ett broderi som kommer från hjärtat förstår jag. Nästa kan väl lämpligtvis då bli FRA – ta er i röven? Och grattis till dragkedjan! För närvarande är jag ju själv heller inte så flitig på bloggen men framför datorn sitter jag och kollar också streamade (piratade?) filmer och tv-serier (Prisonbreak). Och här promeneras det fortfarande på snö fast det varit nollgradigt i två veckor.

  4. Therese says:

    Hurra! Du er tilbake! 🙂

    Kul pute. Håper på å se mer av deg i bloggverden fremover. Uansett, fortsett med å kose deg i den virkelige verden.

  5. Agneta says:

    Du har varit saknad av mig!!! Men du verkar inte legat på latsidan med pysslandet. Jättefina kuddar. Och en dragkedja var det myyyycket länge sedan jag sydde i vet inte om jag skulle fixa det nu…

  6. Hej! Fin blogg du har! Jag har lagt till dig på Handuniks blogglista och tänkte låna en bild av dig till ett inlägg om återbruk (den söta vinflaskan du har gjort om). Hoppas det är ok. Jag länkar naturligtvis till dig i inlägget. Ha det så bra!

  7. maria says:

    Äntligen ett livstecken .. vilken fin kudde .

  8. Hanne says:

    Så roligt att höra/läsa av dig igen. Har också saknat dig. Fin kudde – skulle jag också kunna ha i soffan härhemma. Jag har också en del budskap i huvudet som jag skulle vilja omsätta i broderier … . Ha´t gott sålänge

  9. Anita says:

    FUCK Lopplisa-blogg-uppehåll!! Har saknat dina underbara ideer och härliga humor så jättevälkommen tillbaks. Och du, den kudden går inte av för hackor!

  10. Snyggt! Kul att se att du är alive and well. Ibland måste man ju ägna sig åt att leva, så är det ju bara!

Leave a Reply

