Korkat

Igår skulle jag ägna HELA dagen åt studier.. och hur gick det?? Tja, så där….

Det är ju så typiskt mej att då plötsligt få ett infall och maniskt leta reda på en påse loppisfyndade vinkorkar, gräva fram tänger, metalltråd, syl, lim, kniv och ögon, och skapa något som jag egentligen vare sig har plats eller större användning för. Ja, jag vill mena att jag åtminstone kunde ha fortsatt på lite andra pysselgrejor som ändå ligger påbörjade och bara väntar på en god fortsättning. Nä, istället tog det hela sig detta uttryck:

korkgubbe3Ha en trevlig helg!

This entry was posted in Övrigt. Bookmark the permalink.

12 Responses to Korkat

  1. supersnygga! Tack för tipset nu vet jag vad det går att göra med alla mina korkar. Jag har en skokartong full.

  2. Therese says:

    Haha! For en herlig kar. Så klart at du måtte skape akkurat han istedenfor å studere 🙂

    Fint med 2 blogginnlegg på rappen fra deg.

  3. Anita says:

    Underbar! Kreativitetens vägar äro svår att styra 🙂

  4. Japp, korkat!
    Härligt korkat!
    Trevlig helg!

  5. Miri says:

    Att ägna HELA dagen åt studier verkar ju klart överambitiöst, så det var ju tur att du spårade ur. Jag pluggade så intensivt en gång att jag fick ett mindre sammanbrott och en utanför kroppen-upplevelse under några dagar (en märklig upplevelse som jag nu i efterhand misstänker var ett MS-skov). Så lite korkpyssel emellanåt är inte alls så korkat. Och korkgubben ser riktigt nöjd ut.

  6. Åsa.Li says:

    Underbar tycker jag att han är!

  7. Sanna says:

    Helt underbart korkat ❤

  8. Annika GW says:

    Kul! Mycket fantasifullt skapat! / Annika

  9. Pysselfarmor says:

    houppsss…loppisfyndar du korkar….oj synd att jag slängde en hel drös för några veckor sedan! De kunde du ha fått!

  10. Agneta says:

    Men man MÅSTE göra något kreativt mellan varven och gör man en sådan korkad gubba.. ja då kan man inte annat än bli GLAD!

  11. Eva Holtze says:

    He Pia, roligt att se att du är still going strong på krativitetsfronten.
    Tänker på dig i bland och undrar vad du har för dig. Hälsnignar Eva

    • lopplisa says:

      Hej hopp!! Kul att se dej här! 🙂 Ja, jag tänker ju alltid att jag ska poppa upp som “gumman ur lådan” och slinka in på ett besök, för att ser hur ni har det, men tiden bara går! Annars jobbar jag kvar dit jag gick, pluggar en tiopoängskurs, pysslar och försöker lära mig mer om Photoshop på hemmaplan. Du får hälsa alla från mej!!

Leave a Reply

