Nyckelhållare återbruk

Josom, nu har man avslutat något som legat länge och grott i en hög av ofärdiga projekt. Kanske längre än två år, faktiskt!!

För som vanligt när jag handlar på second hand, ser jag oftare till än bara ibland, att inte få hela, redy-to-use prylar med mig hem. Till det här pusslet á sex bitar, saknades pluppar till både ambulans och lastbil. Perfekt! Då kunde jag ju med gott samvete ta väck resterande pluppar också. Istället satte jag dit rödmålade skruvar, limmade fast bitarna, borrade hål för upphängningsanordning och satte rödmålade öljetter i hålen.

nyckelhållare

This entry was posted in Decoupage and tagged , . Bookmark the permalink.

10 Responses to Nyckelhållare återbruk

  1. Mia Claesson says:

    Alldeles underbar!!!! Perfekt för fina pussel som barnen blivit för stora för.

  2. Vilken rolig idé! Kul!

  3. Agneta says:

    Så fiffig du är. Just det där har jag så svårt att se då jag väl står på loppiset. Däremot kan jag få en idé hemma… för att sedan ge mig iväg för att hitta lämpligt objekt på något loppis..
    Sv. och ett riktigt gott skratt fick jag igår… Tänk så barn kan få till det… bortgjord kyckling 🙂

  4. hennihenni says:

    Snyggt.

    Man kunde också kanske tänka sig en lösning där bitarna är en del av nyckelringen – men då kommer ju problemet att få dem att hållas i pusselramen när man vill hänga upp dem… Magneter kanske? Tål att tänkas på 🙂

  5. Therese says:

    Fantastisk! For noen ideer du har og så flott alt blir.

  6. Vilken bra idé! 🙂
    Finfint!

    Behöver du mer material att tillverka av, så säljer jag av en del av mitt i min blogg.
    Har lagt ut ett inlägg idag och får jag bra respons så lägger jag ut mer framöver.
    Annars får jag vända mig någon annanstans för att sälja.
    Platsen finns nämligen inte för att spara allt… :p

    Trevlig kväll!

  7. Hanne says:

    Väldigt rolig idé, var senast idag (innan jag såg ditt inlägg) på loppis där det såldes en massa gamla träpussel … . Roligast vore ju om man kunde hitta ett med föremål som kräver nyckel, typ ett hus, en bil, en brevlåda … så skulle man t o m kunna hålla ordning på nycklarna :). Det spinner väl vidare i några av oss.

    Kul att ha dig tillbaka i bloggvärlden …

  8. maria says:

    vilken kul ide . blev ju riktigt charmig .

  9. Sanna says:

    Skojig ide! =)

    SV: Nähä är jag så förutsägbar? 😉

  10. Jättefint! Du är verkligen full av idéer! Tur att du är tillbaka i etern.

Leave a Reply

