När längtan till sommaren sätter spår..

fjärillyktaJovars, så kan det gå när man längtar till sommaren med plåtsaxen i högsta hugg. Med detta tänkte jag hänga på Borgmästarens utmaning  “I mina händer”. Följ gärna länken och kolla vad andra råkar ha för händerna så här söndagsdags! Bäst vy får man nog framåt kvällen skulle jag tro, då fler hunnit delta.

i mina

This entry was posted in Konservburkar, Ljusstakar, Metalltråd and tagged , , , , . Bookmark the permalink.

11 Responses to När längtan till sommaren sätter spår..

  1. Tyg och otyg says:

    Åh, så himla fin och somrig!

  2. Läckert! Är det en fiskbulleburk som ljusstaken är gjord i? Har du målat den också? Jag blev speciellt inspirerad av fjärilen.

    • lopplisa says:

      Tack! Njae, det är en tonfiskburk och den är inte målad. Det svartvita du ser är locket till Robertson´s lemon curd, om det var det du menade som målat, det svartvita alltså!

  3. Therese says:

    Til å bli glad av, så fargerik og fin!

  4. Vilken härlig skapelse! Ger definitivt vår- och sommarkänslor 😀

  5. Underbar! Gillar att det var så många färger! Har inhandlat plåtsax och provklippt lite men det var inte så enkelt och blev massor av pyttesmå metallflisor. Inget kul. När jag ser dina saker får jag lyst att prova igen. Och tofsarna, nä inget användningsområde i sikte. Påskris ingen dum ide dock.

  6. Agneta says:

    Vilken fin blomma. Men har du inte hoppat över våren nu… 🙂 Den skall vi njuta av först. Härliga vårsolen lyser nu och jag njuter.

  7. Jag tycker det är underbart när man först tittar på en sak och tänker att den är så fint målad. Och sen tittar en gång till och ser att det är burkarnas ordinarie tryck! Återbruk i bästa form =) Fint!

  8. Åååh! Vilken härlig ljuslykta!!
    Tack för budet i min auktion! 🙂
    Ha det gott i väntan på sommaren!

  9. maria says:

    Härligt vad du är duktig på att arbeta i plåt – blir riktigt glad av dina alster .

  10. Sanna says:

    Så himla läcker!! ❤

Leave a Reply

