Blomsterkrans bl a

Nu har jag varit lite i pysseltagen. Skönt att komma igång igen, för jag har så många idéer att beta av och nu till helgen finns ännu lite mer tid för pysslerier. Dock händer typiskt nog som så ofta, att idéerna bara växer i antal, samtidigt som impulspyssel får företräde. Ja, som i följande fall till exempel:

En liknade krans som den härunder gjordes tidigare, men den kransen gav jag bort. Nu när jag hittade lite fler pärlemorknappar på loppis och järntråd fanns hemma i gömmorna, kunde jag inte låta bli att göra en ny sådan krans -lite lika, men inte till hundra.

knappkrans

Ja, och så kunde jag ju inte låta bli att återbruka lite skrot också:

konservlykta dubbel

.. en konservburkslykta som nu ska ut på balkongen och rosta, inte sönder, men samman. Och rost gör skillnad! Se bara här:

rostig lykta

Skönt också att vara i fas med livet och med vårvädret som varit!! Fast nu förstår jag av omgivning och väderfolk att det blir andra bullar på klimatfronten redan till helgen.. Tråkigt!

Well, ha det fint helgvädret till trots!! Själv ska jag förhoppningsvis ägna lite tid till att damma av någon gammal pysselidé som ligger intråcklad i trådar av spindelnät bland dendriter, mellan vindlingar. Återstår att se om jag lyckas.

This entry was posted in Konservburkar, Kransar, Metalltråd and tagged , , , . Bookmark the permalink.

8 Responses to Blomsterkrans bl a

  1. Härliga kransar! Jag tycker dem blev extra piffiga med 2 blommor med stjälk mitt i bland blommorna utan stjälk på rad.

  2. Annika GW says:

    Snygg konservburklykta och när den blir rostig blir den verkligen ännu finare. Men hur gör du för att få dit nitarna i hålen? Har du en speciell apparat för detta? / Annika

    • lopplisa says:

      Tack! Ja, rost är fina grejer det! :o) Jag har en öljettång (från Clas O). Det går dock bara att placera öljetterna nära kanten, tången når nämligen inte särskilt långt in.

  3. Agneta says:

    Ah! Nu gav du mig lite idéer för användnig av konservburkar.. Här spritter det också idéer i huvudet.. Vet inte hur jag skall hinna med alla..

  4. Hanne says:

    Jag tycker dina järntrådspyssel är så häftiga. De liknar lite dina teckningar. Jättefin krans. Känner igen detta med impulspyssel och sen på kvällen kan man bli lite missnöjd för att man har småpysslat istället för att använda en alldeles blank ledig dag till de lite större projekten.
    Och detta med idéerna: det känns som om de sticker upp sina små gröna spetsar precis som krokusarna så här års, de blir bara fler och fler …

  5. Tjusig krans!
    Och så snygg lykta!!

    Du vann auktionen med den lilla märkboken i min blogg 🙂
    Vill du prova att maila mig på x-handarbete-pyssel(snabel-a)hotmail.se
    så vi kan gå vidare med affären.
    Prova skriver jag för att jag inte använt den adressen förut.

    Trevlig kväll!

  6. Therese says:

    Ååååå, den kransen – så vakker!!

  7. Miri says:

    Himla snyggt det blir med öljetter på plåtburkarna!

Leave a Reply

