Besviken på Panduro

Jag har ofta handlat på Panduro i butik, mer sällan på nätet. Så köpte jag träägg över nätet, 12 st för 52 spänn. Vill jag lämna tillbaka dem, måste jag betala 50 kronor i retur och jag får inte lämna dem i butik.

Och varför skulle jag då vilja lämna tillbaka dem? Jo, förutom att storleken inte var vad jag hade trott, höll endast tre ägg av 12 måttet. Övriga var skadade, men sådant får man räkna med, eftersom de är av just trä, enligt personen jag talade med på Panduro. Själv tycker jag inte ens att de 9 skadade äggen av 12 kan räknas till förstahandssortering, men det är ju i min värld. I den världen borde man kostnadsfritt få lämna tillbaka sådant som inte håller måttet, även om det handlar om köp via nätet.

ägg Nåväl, nu tänker jag bojkotta Panduro. Japp! Sådan är jag!! Blir jag sviken, sviker så också jag. Konsumentmakt tror jag att det kallas.

This entry was posted in Övrigt. Bookmark the permalink.

13 Responses to Besviken på Panduro

  1. Annika GW says:

    Helt rätt gjort! Dessutom förlorar dom säkert fler kunder när man läser detta! Jag kommer nog inte att handla hos Panduro på nätet i allafall./ Annika

    • lopplisa says:

      Tack Annika!! Nä, det låter klokt att inte köpa av dem på nätet. Jag har totalt tappat tilltron i alla fall. Hade jag sett äggen IRL hade jag absolut ratat dem, men nu litade jag på säljarens goda omdöme. I katalogen stod ingenting om att majoriteten av äggen kunde komma med skavanker, eftersom de är av trä. Hur som helst! Av princip tänker jag sluta handla på Panduro.

  2. Fiff says:

    Det gör du helt rätt i! Jag kan ju till och med se klart och tydligt på dina bilder vilka skador där är! Sånt är kasst. Men jag har nog aldrig gillat dem jättemycket. Vi hade en fysisk butik i stan i många år och gubben var surast i världshistorien o hyllorna var alltid tomma. Man ville bara gå därifrån varje gång! Tur att det dyker upp nya trevliga hobbybutiker. Har du testat make&create och skapamer.se. Har bara positiva erfarenheter av dem hittentills 🙂

    • lopplisa says:

      Ha ha.. ja, Skapamer har jag också bara goda erfarenheter av, Make&Create har jag ännu inte provat… Panduro är ju inte ensamma om sina produkter precis. Och räknar jag på bojkotten, vinner jag själv rejäla slantar faktiskt! Nu kan jag ju inte längre slinka in i butik och impulshandla som den pysselknarkare jag är. Hur många ggr har jag inte gått dit för att köpa två artiklar och kommit ut med fem till??

  3. hennihenni says:

    Trist värre. Hoppas du kan spackla lite och använda dem ändå. Stöder bojkotten!

  4. lopplisa says:

    Tack Henni för support! Vet inte om jag vill ödsla tid och andas in damm p g a andras bristande omdöme eller girighet, om jag ska vara ärlig. Får se vad de blir av dem.

  5. Miri says:

    Ja, dumpa Panduro – dom är dessutom ohemult dyra med tanke på hur stora dom är och säkert kan köpa in med rejäla mängdrabatter. Dom där äggen var riktigt usla, men du kommer nog på nåt. Klä dom i tyg, band, bladmetall, taggtråd, päls …

    • lopplisa says:

      Aj, aj Kapten! Jo, nog är de dyra alltid, ohemult dyra! Ohemult måste förresten vara ett modeord jag missat, himla kraftfullt!! Ska noteras omedelbums!

  6. klockarbarn says:

    Jag har alltid tyckt att de är skitdyra så därför handlar jag inte av dom. Din erfarenhet gör att jag kommer fortsätta att handla på andra ställen.

  7. Jag har nog inte handlat av Panduro över nätet, knappt i affären heller, men bra. nu vet man. Jag har däremot blivit besviken ett par gånger på slöjddetaljer, grejer som inte hållit måttet, så det är nog färdighandlat där med. Det är ju dyra firmor, då ska det vara kvalitet!

Leave a Reply

