Vilda äggkoppar

Så nu har jag hyfsat tämjt ett par äggkoppar. Spexiga frukostar kan snart vara ett faktum! Ja, för påpassligt nog hittade jag några kakformar av ett format jag inte tidigare stött på, som gjorda för att hålla ägg på plats på vilda djurs ryggar. Både djur och kakformar väntade på mig på loppis så klart, men inte samtidigt! Det är ju det som är charmen med att ränna på loppis och att man ständigt måste tillbaka, man blir liksom aldrig helt färdig. Alltid är någon tanketråd ute och spretar som en antenn.

Nu senast på Bikupan, hittade jag några kompisar till Elefant och Noshörning, men de måste först tämjas innan de säkert kan balansera sköra ägg. Men sen, då blir det frukostföreställning av stora format!

Nå.. så här duktiga har i alla fall Elefant och Noshörning hunnit bli:

äggkoppar

This entry was posted in Decoupage, Loppisfynd and tagged , . Bookmark the permalink.

5 Responses to Vilda äggkoppar

  1. Miri says:

    OMG! Det var dom tjusigaste, roligaste, charmigaste äggkoppar jag någonsin skådat!! Slår vad om att du kommer att sitta och leka med dom när du käkat upp dina ägg – galoppera över köksbordest savann! Jag ska på loppis den 29:e, för första gången på flera år – faktiskt för att jag blivit inspirerad av dina loppisfyndinlägg.

  2. Agneta says:

    Underbara äggkoppar. Det där skall jag nog göra till barnbarnen!!!

  3. hanne66 says:

    Så roliga och fina!!

  4. Therese says:

    Hahaha! Så artig og utrolig flotte eggeglass 🙂

  5. Sanna says:

    Åhh! Dom är hel coola!! 😉

Leave a Reply

