Återbruk av glasburkar

i minaIdag är det sista söndagen Borgmästaren håller sin utmaning “I mina händer”. Kolla gärna där under dagen, vad andra har haft för sig i sina händer.

För egen del hade jag ljusgjutningsarbete för mig i mina labbar igår.

ljusstake glasburkar

Jag gjorde små blommor av burkmaterial, stjälkar av järntråd och öljetterade ihop dessa. Vidare göt jag in stjälkarna i ljusmassan, i glasburkar och knöt papperssnören om det hela. Och i väntan på riktiga blomster, får denna lättskötta flora utgöra ett substitut.

burkblommor

Vågar man förresten hoppas på att vädergudarna börjat vårstäda en gång för alla?

This entry was posted in Återbruk, Glasburkar, Ljusstakar and tagged , , , . Bookmark the permalink.

6 Responses to Återbruk av glasburkar

  1. Agneta says:

    Jag plockade just in några små glasburkar i ett skåp och undrade vad jag skulle använda dem till. Nu fick jag ETT tips… ändå.

  2. Pysselfarmor says:

    Så fina! ja just nu verkar det vara vår här, men norröver hoppas jag verkligen att det dröjer för jag ska till gården i påsk och där ska det vara snö då – basta! 😉

  3. maria says:

    Dom blommorna är kanon fina och äggkopparna var ju helt underbara .

  4. Ljusgjutningen fortskrider med aldrig sinande uppfinningsrikedom ser jag! När ljusen är tända ser det ut som fyrverkeri med blommorna – fint! Roligt att du varit med i utmaningen!

  5. Therese says:

    Herlige blomster!

Leave a Reply

