Suck, snyft och stön!

MOBILABSTINENS!! Ja, i alla fall saknar jag en mobil som det går att surfa hyggligt på! Den egna mobilen är utlånad i en veckas tid och inte trodde jag att det skulle åsamka mej några större problem att tillfälligt bruka min gamla mobil, avdankad sedan ett par, tre år tillbaka. Men, ack så jag bedrog mej.. för SÅ segt som sidorna laddas ner i den, är det knappt lönt att ens försöka surfa runt på nätet. Och om det nu är mobilen i fråga som sackat efter, eller om det bara är jag själv som speedat upp under de år som gått, har jag faktiskt ingen aning om!??

Mobilabstinens är i alla fall inget att leka med, åtminstone inte för personer med missbruksläggningar! Det kan jag stressat konstatera!! Och att för den delen sluta röka för en si så där 16 år sedan, var bannemej ingenting i jämförelse med det jag upplever idag… som närmast är att jämföra med ett PMS-stingsligt tillstånd, toppat med en depressiv hållning och en förkrossande känsla av vanmakt.

Nå? Nu kanske någon undrar hur länge jag varit utan min ordinarie mobil?? Bara två dagar faktiskt!! Är det inte sorgligt?? Och jag har själv redan börjat intala mej att jag kanske borde köpa en ny mobil helt enkelt, den utlånade har ju i alla fall några år på nacken.. och kan det ändå inte vara så att de har börjat saluföra savantphones vid det här laget? Och ja, jag har bommat surftid på andras mobiler, som den kedjesurfande stackare jag är!

Ja, det var bara det jag ville tala om.. att det är synd om mej!! 😦

Men.. lite fin nostalgi kan jag väl göra plats för ändå. Skålar av den här typen, fast i andra mönster fanns i mitt barndomshem. Jag tror att det var min saliga mormor som hade gjort dem. En karaff med ett tillhörande glas fanns också. Antagligen var det här sättet att piffa upp glasartiklar på rätt vanligt förr, kanske någon gång på 50-60-talet?? De brukar i alla fall dyka upp ibland på loppisar, men jag undrar just om det inte har börjat bli allt glesare mellan gångerna? Just den här skålen hittade jag på second hand för en tia häromsistens. Oförskämt billigt!

pärlskål påskJa, jag får väl glo på kycklingarna som vadar runt i blomstervattnet och begrunda tillvaron lite mer offline så länge. Vi höres och synes!

This entry was posted in Övrigt. Bookmark the permalink.

One Response to Suck, snyft och stön!

  1. maria says:

    Dom skålarna känner man ju igen , längesedan jag såg dom . kanske kommer dom tillbaka som trend i dagens pyssel som så mycket annat .

Leave a Reply

