Påskkavalkad

påskkavalkadLiten påskresumé i all hast! Ja, hen, plåthönetuppen alltså, längst ner till vänster är väl det enda jag inte bloggat om förut och ja, allt utom den pärlade skålen med vadande kycklingar har jag pysslat på själv. Kavalkaden hör för övrigt till repriserade, mer eller mindre, påskrelaterade inlägg anno 2014.

Nu råder bråda tider om man ska hinna till Blåkulla innan skymning. Kvasten är i alla fall packad, kaffepannan är till bredden fylld av häxbrygd, men någon liten katt har jag ännu inte sett till. Nåväl, kanske dyker de upp en sammetslen, luden fyrfoting som vill ha skjuts innan kvasten lyfter.

Eftersom jag är så inne i servettblomstertillverkning fick det bli en hel inomhuskrans fylld av sådana. Stommen består av idel ris från kalhygget jag har på bekvämt avstånd från hemmet. På så vis blev det en himla billig krans, måste jag säga!

servettkransNä, nu måste jag bestämt hasta iväg med kvasten. Det är ju en bit att gå till avfärdsbanan. Så Glad Påsk då!! På återseende!

 

This entry was posted in Återbruk, Påsk and tagged . Bookmark the permalink.

5 Responses to Påskkavalkad

  1. Pysselfarmor says:

    Du gör alltid så fantastisk fina alster! Har du tänkt på att du kan hålla kurser?

    Ha en skön Glad Påsk1

    • lopplisa says:

      Tack för de fina orden! Att det kommer från ett sådant kursproffs ger ju tyngd! Nja, någon gång i framtiden kanske det blir en kurs eller två. Jag skulle också kunna tänka mig att driva en daglig verksamhet dagtid och ha kurser några kvällar i veckan faktiskt.

  2. Härlig påskkavalkad! Trevlig resa 😉

  3. Annika GW says:

    Glad Påsk! Kransen måste jag testa att göra nu när vi åker ut på landet. Där har vi också stor tillgång till ris och servetter. / Annika

Leave a Reply

