Om second hand och tomatplantor

När det kommer till second hand har jag mina jaktmarker, främst hos svenska och finska Pingstkyrkans butiker i min lilla stad. Och nog råder någon slags växelverkan oss emellan. Allt som oftast kånkar jag hem prylar därifrån och ömsom bär jag tillbaka en massa grejor bara för att göra plats för lite nya second handinköp. När jag för några månader sen hittade en jakttrofé, just som jag gjorde mig ett ärende till en av butikerna, då var jag ju bara tvungen att slå till! Chin chin! Ynka 30 bagis kostade de fina hornen mej och nu har de äntligen kommit på plats!

 

jakttrofeAllt som syns i bild är för övrigt second handköpt, ja, allt utom stavarna, gubbarna och postlådan då. 

Jag har ju också en del plantor på gång. Tre stycken olika tomatplantor, alla lämpliga för kruka (tror jag) och basilika!

tomat och basilika

I två små växthus har de hittills huserat, men nu får de snart inte längre plats. Det är väl också hög tid att plantera om dem i större krukor, antar jag. Jösses, vad jag längtar till att balkongsäsongen tar vid på allvar!!

This entry was posted in Decoupage and tagged . Bookmark the permalink.

2 Responses to Om second hand och tomatplantor

  1. Miri says:

    Särskilt finfint att inget djur behövde sätta livet till för den jakttrofén! Här tog balkongsäsongen tvärt slut igår med två hagelskurar, men kanske var det inte en tidig höst utan bara lite försenat aprilväder.

  2. Agneta says:

    Känner doften av tomatplantor och basilika genom skärmen 🙂 så härligt med egenodlat och solvarma tomater!

Leave a Reply

