Biten av virkbasilusker

Vilken jädra tur att det finns garn i lager i hemmet, just som ett par hårdnackade virkbasilusker härjar inom husets väggar! Så till följd av det fick ett par vantar till, se dagens bloggljus..

meleradevantar.. och så även ett par tofflor av restgarner..

tofflor restgarn.. som typiskt nog blev fotade i samma ögonblick som vänster mellantår fick kramp och därutav tuppjuck!

Min mamma var en handarbetare av rang inom garnområdet och virkade och stickade tofflor fanns det bland annat gott om när jag växte upp i ett radhus med kalla golv. Nu kan väl inte mina kunskaper inom samma hantverksområde mäta sig med hennes, men nog sufflerar en och annan gen mumlandes hur man i alla fall hjälpligt får ihop ett par tofflor med virkkrok.

Så vill jag bara slutligen varmt rekommendera en musikvideo från “back in the eighties”, till vilken skämskudde inte alls behövs trots titeln! Se och njut, för videon är värd all uppmärksamhet!!

 

This entry was posted in Virkning and tagged . Bookmark the permalink.

6 Responses to Biten av virkbasilusker

  1. Agneta says:

    nej de där sakerna behöver du inte alls skämmas över. Nog märks det att det finns gener allt! Och det där med med sendrag i foten känner jag allför väl till! Och yes I am back! Kram

  2. Miri says:

    Ja, dom basiluskerna och generna är ju inget du behöver medicinera mot, när dom uttrycker sig i såna trevliga symtom!

    Den där låten vet jag inte om jag känner igen, men 80-talet är nog mitt favoritdecennium när det gäller musik. 80-talets mode är däremot något som den tidens designers, så här i efterhand, bör känna stor skam inför.

  3. Annika GW says:

    Snyggt virkat! / Annika

  4. Pysselfarmor says:

    Fina och det där med biten av en “basselusk” kan gå i vågor…just nu tror jag för min del att det är en “slöa-basselusk” som härjar hos mig ;-)) men så måste det ju också få vara ibland.

  5. Therese says:

    Så flotte ting du har heklet. Jeg heklet mye før, deilig avslapping syns jeg.

    Tusen takk for omsorgen og gode ord på blogginnlegget mitt. Bloggen din er en av de jeg gleder meg aller mest over i den digitale verden.

    Håper du drar til datteren din på 17. Mai og feirer nasjonaldagen. Uansett, god helg!

    PS! Jeg orket ikke å høre på musikken, men for en innlevelse og mimikk – til å bli glad av 🙂

  6. Fiff says:

    Åh, vad fina! Här härjar också elaka bacillusker 😦 trodde den säsongen var över!
    smart att virka med härliga färger, det piggar upp! Krya på dig 🙂

Leave a Reply

