Om EU-val, växtlighet, återbruk och annat

Hello! Spännande valvaka igår!! Det är väl ingen hemlighet var jag har mina preferenser i alla fall!! Heja F! så klart!!

Annars är det dagen efter och något litet återbruk hann jag i alla fall knåpa samman igår, mellan studier, allmän förtröstan, valvaka, lite omplantering av tomat och basilika  – jämte morsdagsfirande med glass x två, inklusive trisslottsskrapande utan vinst.

Och på tal om återbruk! Har man som jag, gröna fingrar av ytterst ojämn kvalité, då kan man ju inte göra annat än att helgardera med lite hopp om hjälp från ovan, när det kommer till växtlighet. Sagt och gjort! Numera har jag ett flygkunnigt, drottninglikt basilikahelgon att förlita mej till, när den egna förmågan tryter inom odlingskonst och balkongtundran hotar att ta över. Ja, själva flygkunnigheten krävs ju för att denna lilla skapelse ska kunna ta sig smidigt från den ena basilikaplantan till den andra så klart, och ingjuta lite tillförsikt och mod hos dessa, tills en tankspridd tant kommer på att komma med en skvätt vatten och ständig bot om bättring.

basilikahelgon

 

Ha en F!N dag! Själv ska jag på utbildning genom jobbet idag, första dagen av tre (Lågaffektivt bemötande), sedan ska jag hem och försöka avsluta mitt skolarbete (distanskurs) som snart passerar deadline.

PS. Missa inte Klockarbarns återbruksmåndag, omgång fem, som säkert droppar in under dagen och fylls med andra återbruk.

This entry was posted in Konservburkar and tagged , , . Bookmark the permalink.

9 Responses to Om EU-val, växtlighet, återbruk och annat

  1. aipmalmo says:

    Hej
    Följer dina fina idéer men undrar om du inte skulle kunna visa hur man nitar ihop plåtbitarna? För det är väl nitat du gjort ?
    Med vänlig hälsning,
    Pia

  2. emma says:

    Rolig! Ja ibland kan man behöva lite hjälp från ovan. Inte ens det hjälpte i mitt fall, i år är min balkong helt fri från all sorts växtlighet, ingen idé-allt dör!
    Nu röstade jag inte på F! men gläds åt framgångarna ändå!

  3. Snygg skapelse i metall! Du är en av dem som inspirerar mig att skapa i metall.

  4. Hedvig says:

    Underbart basilikahelgon! Ett sådant skulle jag också behöva ibland. 😉

  5. Tyg och otyg says:

    Vilken härlig! Hoppas att den hjälper plantorna att överleva!
    Jag röstade inte heller på F! den här gången, men jag är glad att såpass många gjorde det. Hade jag haft en röst till hade jag lagt den på dem. 🙂

  6. Pysselfarmor says:

    Det har du helt rätt i – jag lever nu för sedan är det för sent ;-))
    Har du sett den här kursen — ja, du kanske inte “behöver den”, men det kanske inte jag heller behöver egentligen för jag går ofta kurser också för att det är så kul att slöjda tillsammans med andra. Jag har anmält mig
    http://sormlandsmuseum.se/Sormlandsmuseum/Aktiviteter/Kurser/
    RULLA LÄNGST NED på sidan 8-9 november

  7. Jessika says:

    Vilken fin grej!!!

Leave a Reply

