Tjölahopp i spenaten!

Här har en annan gått på sommarlov, verkar det som! Helt oplanerat planerat i tid, men inte i rum. Jag kan inte säga annat än att jag njuter! Till fullo!

Ömsom stavar jag runt min egen lilla skogsnära “Hurtigrutt”, något varv eller tre, och tar en raka belamrad med skalbaggar med största försiktighet eller också lubbar jag en runda på annat håll och bestiger ett par mördarbackar i andnöd – själv eller i sällskap.

Japp! Visst blir det något litet pyssel i bland, fattas bara.. men hellre skulle jag ju vilja styra min hjärna till annat, som att teckna till exempel och lyckas jag med det, då bloggpausar jag en stund till. Så om vi inte syns förr, syns vi väl senare. Ha det fint!!

glad sommar

This entry was posted in Decoupage. Bookmark the permalink.

5 Responses to Tjölahopp i spenaten!

  1. Miri says:

    Fasiken vad hurtig du verkar då! Hoppas du har en fullgod ursäkt för att hålla på med dylika sportigheter på sommarlovet. Och du har väl med GPS:en så du inte löper vilse i spenaten. En annan har avbokat alla hurtigruttar i väntan på hösten, nöjer mej med lite hantelhantering inomhus.

  2. lopplisa says:

    Ja, verkar är då det rätta ordet! Ordet är, är en annan femma.. man får väl se hur länge detta motionsraseri varar.. Är bara så sjukt nöjd med ortopedsulorna, att det vore synd att inte nöta lite på dem, medan väderleken tillåter. GPS:ar är inga dumma grejor! Innan dessa ting blev var kvinnas och mans vardagstillbehör, eller ens var uppfunna, skulle jag och syrran knata en sträcka runt en sjö, á 1 mil. Som vanligt tog syrran täten med en vag hum om vägen. Till saken hör att jag saknar lokalsinne, medan syrran säger sig ha ett.. (oklart var det sitter, eller hur det är beskaffat. Har i alla fall inte synts till så länge jag kan minnas). Nåväl, utan mycket vatten och med knappt något ätbart, irrade vi runt och hamnade helt off. Över tre mil blev den (o)turen!

    Hantelhantering har en koreografisk touch. Antar att du snart kan uppträda med det på repertoaren??

    • Miri says:

      Jag fick också en oplanerat lång promenad en gång. Det var när jag bodde i stan och tog en skogspromenad en solig vinterdag. En man på skoter kom upp på vägen och jag frågade vart vägen tog vägen. Det skulle bli en lång promenad att följa den vägen till slutet så han rekommenderade mej att gå på skoterleden så skulle jag komma ut på E4:an på Tjärn (Skellefteås södra utkant). Okej. Jag gick och gick. Vita vidder, skog, mera vita vidder, ödslighet, inte en tillstymmelse till mänskligt liv. Jag började tänka att om jag fortsätter på den här rutten så hamnar jag i Örviken (vid havet) om några mil. Men till slut kom jag till ett korsande spår och tog till höger för nånstans åt det hållet borde E4:an finnas. Så småningom uppenbarade sig ett hus och i fjärran hördes trafiken. Jag hade hamnat långt söder om Tjärn, i höjd med golfbanan. Av stan syntes ingenting så jag hade ingen aning om hur lång väg jag hade tillbaks, men det var ju bara att följa E4:an norrut i alla fall. Turen tog två timmar och det blev inte mer än ca en mil, fast det kändes som fem. Men jag har ganska bra lokalsinne så jag visste på ett ungefär var jag befann mej i ödsligheten, bara inte hur jag skulle ta mej därifrån när jag inte hade annat val än att följa skoterspåret (när man kommit till den punkt då det känns för långt att vända tillbaks samma väg).

  3. Anita says:

    Låter som du har det som bäst – motion och kreativitet mitt i spenaten. Ha det gott även fortsättningsvis så höres vi 🙂

  4. Therese says:

    Dagen før du skrev dette innlegget tenkte jeg at jeg trenger ett nytt bilde i gangen min og at det gjerne skulle være i Lopplisa stil. Og da jeg leste dette innlegget så ble jeg helt betatt, du lager altså de vakreste tingene jeg vet om! Til å bli glad av rett og slett.

Leave a Reply

