Jag ska bara…

.. öva på att göra några rosor i plåt. Det föll mej plötsligt i, och i nästa stund var eftermiddagen utstakad till det, i stället för till annat. Och nog tar det sig, men jag är inte nöjd. Dessutom börjar min gamla trotjänare, den nätta plåtsaxen, att skeva och fungera sämre. Det grämer mej något enormt, eftersom jag inte vet var jag kan hitta en lika bra! Någon som vet var man kan få tag i en bra nätt, men kraftfull plåt/guld/silversmidessax??? Bolaget jag köpte min hos, Folkare, har lagt ner. Synd!

 

plåtrosor

 

Tjaba! Tvättstugan väntar!! Och städ. Och goa jordgubbar!

This entry was posted in Decoupage and tagged , . Bookmark the permalink.

3 Responses to Jag ska bara…

  1. Annika GW says:

    Syns inte att du bara håller på att öva. Hur proffsigt snygga som helst! / Annika

  2. Otroligt snygga rosor! Jag köpte en plåtsax på coop forum. Den är dock inte att rekommendera. För den är klumpig och hård att klippa med. Den har en fördel och det är att den är vass och stabil. Men jag har hört att det skall fungera lika bra med en vanlig sax. Du inspirerar mig mycket med din konservburks konst. Ha en skön midsommar!

  3. kullerbyttatextil.wordpress.com says:

    Superfina!!! Härligt med så fint formade kronblad. Och igen – vilken fin plåt!!! Blir helt avis 😉

Leave a Reply

