På kurs

Hello, Har idag varit på kurs i Eskilstuna (folkhögskola). Jädrans så skoj! Det handlar om att sy nytt av gammalt, typ. Idag blev det en kjol av materialen jeans och herrskjorta. Bilder kommer väl så småningom. Det är kurs hela veckan, men igår missade jag eftersom dottern var på blixtvisit innan avresa till Asien. Imorgon vet jag bara att vi ska pimpa något, vad är inte sagt! Det blir en överraskning!! I brist på bilder från kjolen visar jag en liten halsväska från tidigare (hemma)sömnad. Väskan rymmer bekvämt Visakort och nationellt ID-kort, för resor inom de flesta EU-länder. liten halsväskaFilt, tyg, garn, skinnknapp, läderrem. Ja, det var väl allt!

Nja.. PS. Jag vill ha en ny symaskin nu när jag provat en bättre sådan på kursen! Vilken skillnad!

This entry was posted in Tyg and tagged . Bookmark the permalink.

5 Responses to På kurs

  1. Vilken intressant kurs du går på. Så kursen håller på en hel vecka. spännande! Själv hållet jag på att försöka komma in i kursveksamhet med att bli ledare. Jag har planer att starta upp en hobbyverksamhet när min sjukskrivning löper ut i höst.

  2. Åsa.Li says:

    Å så kul!!! Är riktigt avundsjuk på dig;-) Eskilstuna kan detta med återbruk:-)

  3. Pysselfarmor says:

    Å den kursen känner jag flera som har gått och de har varit så nöjda.
    Det är “farligt” att prova andra symaskiner…..det blir dyrt ;-))))

  4. Avundsjuk – ja, det är bara förnamnet. Kurs på Folkhögskola om återbruk, resa till Asien. Det är bara att erkänna. Jag hade gärna bytt ett tag. Är ändå nöjd med min förestående Sverigesemester, men hade bytt den på direkten. Trevlig resa!

  5. Tyg och otyg says:

    Åh, nu blir jag också avundsjuk! Jag upptäckte att den kursen gick först förra veckan när jag tittade in på Recycle Design-linjens blogg. Skulle också velat gå, om jag upptäckt det tidigare (och om det inte hade varit för sådana onödiga detaljer som att jag fortfarande jobbar). Ser fram emot att se vad mer du åstadkom under veckan!

Leave a Reply

