Re-design på Eskilstuna folkhögskola

Jaha, så var kursen till ända! Tråkigt!! Jag tänkte bara hasta in på bloggen och visa ett par exempel på det återbruk jag åstadkommit denna vecka. Jo, och nog lyser tidigare funktioner rejält igenom i persedlarna, trots re-design, men det är ju också lite roligt… Fast å andra sidan har det nog mer att göra med min bristande förmåga att arbeta med sömnad om jag ska vara ärlig. Annat var det med de andra kursdeltagarna! Där låg jag i lä, kan man lugnt säga!!

Först ut en bautaväska, som verkligen är big och rymmer massor!! Tygväskan är främst gjord av kjoldelen från en vid klänning och har “naturligt” fickor på sidorna, samt veck framtill. På bilden ser den lite dammig ut, men jag orkade liksom inte damma av den innan fotot. Om jag gillar den??? Ja, verkligen.. sketamycket!!!

bautaväska

Sedan ett förkläde gjord av en tidigare jacka. Kragen tyckte jag var kul att behålla, så den fick sitta kvar. Ja, hade jag inte varit så trött, hade jag förstås strukit förklädet innan förevigandet, men att sitta vid maskin, hålla tråden, klippa tyg och sy hela dagarna, det tär (härligt) på en!

förkläde återbruk

Kursen kan jag verkligen rekommendera! Lotta Pärn heter den duktiga och jättetrevliga kursledaren och skolan?? Ja, Eskilstuna folkhögskola!! Det är grejer det!

Ha en trevlig helg!

This entry was posted in Tyg and tagged , , . Bookmark the permalink.

7 Responses to Re-design på Eskilstuna folkhögskola

  1. Miri says:

    Å, vad kul! Jag skulle också vilja gå en sån där kurs (vilken kurs som helst egentligen) bara för att få en kick och komma igång med att göra nåt, och träffa andra och bli inspirerad. Vilket läckert förkläde det blev av jackan, snyggt och annorlunda med kragen och dragkedjan kvar!

    • lopplisa says:

      Ja, kurser är bra!! Och till folkhögskolor, åtminstone sommartid, verkar det nästan bara vara roliga människor som söker. Det är trevligt!!

  2. Therese says:

    Så gøy å være på kurs og så flotte ting du har lagd. Tantevesken din ble også veldig stilig. Jeg syns du er så flink! Jeg titter innom hver gang jeg ser du har innlegg, men så skal jeg hvile litt før jeg skal skrive en kommentar og så glemmer jeg det… Men jeg digger bloggen din og koser meg veldig med den.

    Jeg har avsluttet bloggen min, men har begynt å skrive på en ny. Når den er klar til å vises frem så inviterer jeg deg på besøk.

    God helg kjære deg. Håper den blir fin!

  3. Fiff says:

    Kul! Och det viktigaste är ju inte att sy jättebra! Har hört mycket gott om den folkhögskolan, o följt bloggen ett tag också 🙂

  4. Re-designkurs, det låter kul!

  5. Men gu va roligt, har du också varit på Redesignkursen! Jag var på den och på Återbruk textil detta år! Fantastiska kurser, underbar skola 😀
    Va synd att vi gick vid olika tidpunkter, hade varit kul att träffa dig.

Leave a Reply

