Mycket jobb, lite pyssel

Eftersom jag jobbar ruskigt mycket just nu, har jag inte haft tid till att pyssla. Idéer finns det dock gott om, och tids nog kan jag nog sjösätta en och annan. Annars hänger jag mycket på balkongen, just idag i solstolen – under ett prickigt parasoll och framför fläkten, med en virknål och garn för händerna. Någon tur på cykel har det också blivit.

Nässelvattnet som jag skrev om i förra inlägget räckte till två gödningar, därefter blev stanken för unken och lade sig som ett filter över hela balkongen. Till saken hör att jag glömde röra om i sörjan fyra dagar på raken, så  kanske blev det ohanterligt i förtid på grund av det. Hehe, när jag väl smög ut med häxbrygden och gjorde mej av med den och sedan kom tillbaka in i porten, låg en vag doft av surströmmingskiva i trapphuset. Särdeles avskräckt blev jag ändå inte av odören och nu ska jag sätta en ny lite mindre sats nässelgödning på jäsning.

I brist på annat blir det några balkongbilder!

balkong juli 2Blomster och tomattoppar!

 

flygfä Ett loppisfynd! Propellrarna rör sig när det blåser 🙂 

 

balkong juliMinitagetes, taklök, allehanda kryddor, ärtskott etc mm!

 

Ha det fint så länge!!

This entry was posted in Balkongeri and tagged . Bookmark the permalink.

2 Responses to Mycket jobb, lite pyssel

  1. Therese says:

    For en oase du har skapt på balkongen, så deilig det må være å sitte der.

    Jeg her nå testet sommerfuglmateren på nytt, og den tiltrekker seg masse veps og noen få sommerfugler. Ideen er bedre enn produktet altså.

    Fortsatt god sommer!

    Ps! Er du på instagram?

  2. Fiff says:

    Så mysigt det ser ut på din balkong!
    Och även om man inte jobbar så orkar man ju ändå ingenting i denna värme…!

Leave a Reply

