Konserverad ängel och depp

Först deppet då! Har så svårt att fatta att SD röstades fram till hela 13 %, med tanke på deras människosyn. Undrar just vilka andra grupper människor man också skulle kunna tänka sig sortera bort i framtiden, om partiets mått på välfärd inte räcker till alla och befolkningen till slut bara skulle innefatta “arbetande, etniska svenskar”, “välintegrerade, hårt arbetande sjättegenerationens invandrare” och diverse andra grupper som av olika skäl inte kan eller får bidra till skattekistan? Partiets rötter borde kunna ge en hint i frågan. Själv skulle jag inte vilja råka vara t ex sjukpensionär om nödens år råder, samtidigt som ett parti med skev människosyn sitter vid makten. Nä, som sagt.. depp råder.. 😦

Så till den konserverade ängeln:

burkängel med ljusDet blev en vägglampett av diverse burkmaterial, blindnitar, en kakform, en ljushållare och lite järntråd.

Depp, depp..

This entry was posted in Återbruk, Konservburkar, Ljusstakar, Metalltråd and tagged , , , , . Bookmark the permalink.

7 Responses to Konserverad ängel och depp

  1. Miri says:

    Trots byte av regering tycker jag det här valet blev en stor besvikelse. Och SDs siffror är rent skrämmande. T.o.m. i ett sånt sossenäste som Skellefteå har dom där rasisterna lyckats få två mandat (såg att dom blir 10 i Södertälje). Men din underbara konserverade ängel kan väl få stå för dom 87% som inte röstade på SD ändå …
    Förresten, hur långt tillbaks tycker dom att man ska ha varit svensk innan man är svensk – varenda svensk är ju både afrikan och neandertalare om man ska dra det till sin spets … And proud of it!

    • lopplisa says:

      Själv är jag trettondegenerationes invandrare till 50 % vad jag vet, enligt vardagligt svenskt nutida språkbruk och tänk, det blev nästan folk av mej ändå! Ja, jädrar vad det röstas på SD i mina trakter! Det är skrämmande!!!!!!!! =(

  2. maria says:

    Du är helt otrolig på dessa plåt figurer , En sån vill jag ha, så häftig .

  3. hanne says:

    Vilken söt ängel, och den sprider ljus i deppet. För i det utsorterade, avlagda finns så mycket skönhet att hitta, både i människor och burkar.

  4. kullerbyttatextil.wordpress.com says:

    Vilken fin ängel!!! Håller med om valresultatet. Bor i en kommun där de fick ännu högre siffror… Skulle vilja ha ett litet plakat med mig där det står: Det var inte jag! Fram för mångfald ist för enfald!!!

  5. Therese says:

    Du altså, for en artig engel. Jeg ble helt varm i hjertet da jeg så den her om dagen. Jeg var så sliten at jeg ikke helt klarte å legge igjen en hilsen, for hva skal man si om valget deres? Det er trist. Men jeg tror at hver og en av oss kan utgjøre en forskjell ved å ta litt ansvar og vise godhet der det trengs. I Norge har vi jo FRP som ble en av vinnerne, og erfaringen så lang er at de taper velgere for de klarer ikke å gå gjennomslag for alt de har lovet. Håper det blir slikt for dere også.

    Tusen takk for alle vennlige hilsner på bloggen min, jeg blir liksom litt ekstra glad når du har vært innom. En riktig god helg til deg Pia.

  6. Pysselfarmor says:

    Förstår att du gjorde en ängel som motvikt till det eländet. Ja antagligen får jag på tafsen med den människosynen eftersom jag har samesläktet i mig och är inte “ren svensk”.

Leave a Reply

