Med risk för att bli tjatig…

apelsinkulorKunde inte låta bli att göra ett par kulor till. Ja, två då! Den till vänster och den till höger, men nu får jag nog lägga band på mej själv. Kul i alla fall att ha fått rensa lite i mitt pärllager, som till ganska stor del är uppbyggt av loppishalsband och dotterns avlagda smycken.

This entry was posted in Jul, Torkad citrus and tagged , . Bookmark the permalink.

7 Responses to Med risk för att bli tjatig…

  1. Sanna says:

    Skithäftiga! =)

  2. Hannis says:

    Inte ett dugg tjatig! Jag tänkte faktiskt prova och när jag gör det så länkar jag förstås till dig!
    Jättefina!!

    • lopplisa says:

      Va kul att du vill testa och sjyst att du länkar tillbaka! Kan tillägga att jag limmar fast alla filt/banddelarna inklusive citrushalvorna så att de håller i hop och inte glider runt. Pärlorna har jag sytt fast, men även de går säkert att limma också om man känner för det. Lycka till!

  3. Pysselfarmor says:

    oj oj vilken underbar idé! Så vackra och de känns orientaliska. Doftar de också?

    • lopplisa says:

      Tack! Nja, mest doftar det om man kommer mycket nära skalen eller nosar på dem. Apelsinskalen är ju nästan ett år gamla och jag förvarade dem under hela denna tid i en plastpåse. När den påsen öppnades, ja, då doftade det minsann! 🙂 Förvarar man skalen torrt, antar jag för övrigt att de håller i flera år?!!? Eller???

  4. Håller med om att de har en orientalisk touch. Gillar dem!

  5. Miri says:

    Jaa, det är nåt orientalisk-rysk-kitschigt över dom där! Skithäftiga! som Sanna sa.

Leave a Reply

