Julig tjuvstart

Aj, aj, aj.. kan inte hålla mej, men jul och pyssel går så hand i hand, att lusten tog över förståndet i ett nafs! Fy på mej!!

konservlykta-gran-angel2Konservlyktor med väl avvägda hål…

konservlyktor-gran-angel.. på hyllor om natten.

Vi syns!

This entry was posted in Jul, Konservburkar, Ljusstakar and tagged , , , , . Bookmark the permalink.

11 Responses to Julig tjuvstart

  1. Miri says:

    Ja, fy på dej, att göra såna fina saker som man blir avundsjuk på! Blev det nu borrmaskinen, eller kör du fortfarande med sylen?

  2. Veronica says:

    Men vilken otroligt rolig ide!
    Supersnygga!
    Ritar du mönstret på fri hand?
    Vänlig hälsning
    Veronica

    • lopplisa says:

      Tack! Ja, själva idén är skoj och himla enkel. Undrar just när den uppstod? Jo, jag brukar tejpa med maskeringstejp och rita direkt på tejpen. Jag brukar också pricka med pennan var hålen ska vara. En gång då jag skulle använda bokstäver, då ordnade jag dessa på datorn, skrev ut, tejpade fast pappret och prickade genom det.

  3. Sanna says:

    Åh det var länge sedan jag gjorde något med plåtburkar, tack för inspirationen! =)

  4. Gud vad skickligt! Jag provade förra året. Hade aldrig kunna göra så precisa saker. Burkarna låg ju inte still. Det blev hål i ungefärligt raka rader. Lite mer random kanske man kan säga.

  5. Freja says:

    Så snyggt! Vi kan inte ha levande ljus, det funkar inte med tre übernyfikna katter, men annars skulle jag direkt skapat egna döskallelyktor!

  6. hanne says:

    Ja, så himla fina. Undrar bara hur du hindrar burkarna från att s a s tappa formen, när du trycker till med sylen. Sen undrar jag: blir de inte himla varma, också nertill?
    Var så länge sedan jag var ute och kollade efter din blog. Förlåt, nu är jag med igen. Finns Ufo-utmaningen fortfarande?

  7. lopplisa says:

    Tackar! Lite tappar de formen, men inte mycket. Jag tror att de skulle tappa formen mer om jag slog i sylen med hammare. Nu “borrar” jag av egen handkraft.

    Ja, ufo-utmaningen finns fortfarande. Kommer snart ett nytt inlägg som gäller fram till 15 december, ingen stress alltså 🙂

  8. Therese says:

    Kjempefine! Jeg har prøvd, men klarte ikke å lage hull. Du må være like sterk som Pippi tror jeg 🙂

Leave a Reply

