Plåterbruk – både gunghästar och skridskor till granen

Som jag påpekade förut, är det återbruk som gäller till granen. Här är hängen som fått vara ute på balkongen och rosta till sig.  Granhängena är skapade i konservburksplåt, filt, garn, metalltråd och blindnitar.

Annars är det mycket netflixande som fått gumpen att limmas till soffan. Tjänster för att kunna maratonkolla tv-serier borde egentligen komma med varningstext! Rena rama hotet mot folkhälsan ju!!

gunghästar
skridskor

 

Är du förresten sugen på en tidig julklappsutdelning? Kolla då här hos Alicia på hennes fina blogg!

This entry was posted in Återbruk, Jul, Konservburkar and tagged , , . Bookmark the permalink.

5 Responses to Plåterbruk – både gunghästar och skridskor till granen

  1. Pysselfarmor says:

    Bedårande ljuvliga julgransdekorationer! Nu har vi inte alls gran därför vi firar julafton hos någon av barnen och då tycker jag vi kan vara utan gran. Fast inte när vi firar julen på gården i norr….då vill jag ha en gran ute på altanen. Det hör till eftersom jag kan hugga granen på egen mark 😉

    Du har nog missuppfattat mastadontstickningarnas antal…..det är bara en….den röda. Den är koftan jag stickar i koftkalen med Dödergök. Den vita är en pyttestickning…provkofta/provlapp…som jag stickar på kursen i HV. Den är straxt klar bara jag tar tag i de stickorna i en halvtimme till ;-))

  2. Therese says:

    Fantastiske! Du er så flink og en kunstner i mine øyne.

  3. Alicia says:

    Wa-ow vilka fina gunghästar! Ajaj, om jag hade mer makeritid i jul alltså. Vilka plåtdjur här skulle bli!

  4. Freja says:

    Så fina, synd att jag inte har någon gran att hänga dem i…

  5. Miri says:

    Med tanke på din fäbless för plåteriarbeten så tror jag att du i ett tidigare liv var plåtslagare med konstnärsdrömmar. Handlaget med plåtsaxen har du kvar och nu får du utlopp för konstnärsdrömmen och så finns det popnitar! Snyggt och kreativt arbete som alltid!

Leave a Reply

