Fler granhängen i plåterbruk, men orostade

Jag gjorde ju fler granhängen av plåt- och konservburkar, men som inte fick hänga ute på balkongen och bli rostiga. Bland annat gjorde jag större skridskor än de i det förra inlägget och några julkulsinspirerade hängen osså.

mer-plathangenAnnars jobbar jag för fulla muggar nu och det finns inte mycket tid till att verka med händerna. En lagom syssla då kan ju vara att pynta granen, vilket jag snart tänkte göra. Ja, för i år kommer det att bära av till Tenerife över julen. Så kommer granen upp i all sin prakt redan nu, hinner jag ju i alla fall njuta av den ett tag.

Här kommer också ett fint tävlingstips!

 

Ha det!

This entry was posted in Återbruk, Jul and tagged , , . Bookmark the permalink.

9 Responses to Fler granhängen i plåterbruk, men orostade

  1. Miri says:

    Nice work as always, girl! Men din utmattade plåtsax kommer att dra en lättnadens suck när du drar till Tenerife och den får vila upp sej lite (för den åker väl inte med?) Jag känner förresten igen den där Nyåkers pepparkaksburken, jag har en med samma mönster fast ljusgul botten.
    Synd det är en sån där tävling där man ska motivera varför just jag ska vinna – jag kan aldrig hitta på nåt bra så jag ger genast upp.

  2. Freja says:

    Vilka fina prydnader! Jag nästan önskar vi skulle ha gran för att kunna skaffa lika fina hängen, men ska jag göra denḿ själv blir de ju inte i närheten så snygga!

  3. Åh vilka fina! Du är verkligen duktig med den där plåtsaxen. Skridskon var superfin! Men hur gör du allt? Blir det inte en massa små sylvassa bitar av plåt som ligger och dräller lite varstans och fastnar i fotsulor?

  4. Alltså, helt underbara julgranshängen, allihopa som du visat upp i höstens/vinterns inlägg!
    Jag är sååå spänd och förväntansfull på att få se din gran klädd!! ❤
    Såg beskrivning på en härlig virkad flaggirlang till granen på Järbo Garns blogg.

  5. lopplisa says:

    Tackar! 🙂 Finfin virkad flaggirlang! Själv har jag gjort en girlang av återbrukat papper. Kommer med i bild med granen så småningom.

  6. Sanna says:

    Åh du skapar alltid så mycket fint, skall bli spännande att se den pyntade granen sen.
    Härligt att fira jul på varmare breddgrader. =)

Leave a Reply

