Jag, en toffelhjälte!

I maj blev jag biten av virkbasilusker. Det blev några par vantar och ett par tofflor i ett huj. Vilket flyt! I rask takt efter de avlutade paret tofflor virkade jag sedan två till. Ja, inte två par då, eller ens ett par.

Det blev helt enkelt två omaka makar som inte kunde matchas på något jäkla vis. Inte ens virknålsgrovlek stämde, än mindre garnkvalité eller färg. Vilket oflyt!

 

omaka-tofflor-1Så blev tofflorna, ett par av restgarner och ett annat av ett och samma garn,  liggandes ända till nu. Det jag mest bävade för, var att jag inte hade använt något mönster och därför skulle för svårigheter att göra en matchmaking på känn, men se det gick (om man nu inte synar dem med lupp förstås)!!

rosa-tofflorNu är i alla fall ett par tofflor bärgade och inte tog det särskilt lång faktisk tid att göra toffla nummer två. Vilket flyt och lyckligt slut till slut!

Detta blir ett bidrag till Ufojuntan som pågår fram t o m 15 januari 2015. Sugen på att veta mer? Klicka då på länken.

ufo-15-januari

 

This entry was posted in UFO cyberjunta, Virkning and tagged . Bookmark the permalink.

Leave a Reply

