Liten virkad korthållare

Idag drar Mitt hem är min borg igång sin 9 ggr till återkommande söndagsutmaning, “I mina händer”.

Upplägget är lättsamt och reglerna få! Klicka på bilden så får du veta mer och också se vad andra har åstadkommit.

För egen del har jag, just idag, fäst trådar på en liten virkad korthållare, sytt i en knapp och stickat en stängningsmekanism som också håller innehållet på plats.  Det virkade partiet har legat och grott i några veckor, medan jag själv funderat på hur slutfinishen skulle utformas. Ja, nu har jag ju inte gått och grunnat på det 24 sju precis.. Nä, liiite annat har jag förstås också brytt huvudet med.

liten-korthållare-virkadMen, som synes blev det knappast någon revolutionerande lösning likväl! Nä, det blev bara en flärp.

Virkinspirationen kommer i alla fall från Maria Gullbergs  fina väskor, även om jag nu inte hade tålamod att mönstervirka mer än en liten bård på ett pyttelitet fodral. Och just som jag skrivit föregående mening, har ingivelsens röst (jag) redan gjort sig hörd och gått igång på idén att göra ett mönstervirkat fodral till surfplattan, samtidigt som det egna förnuftet (överjaget) låter förstå att  det vill till en hel del uthållighet för att ro det projektet i land (samt att jag saknar täckning just inom det området). Hur kampen mellan jaget och överjaget brukar sluta när temat handlar om handarbete inom räckhåll, är förstås redan given…

Ha en fortsatt fin söndag!

This entry was posted in Virkning and tagged . Bookmark the permalink.

5 Responses to Liten virkad korthållare

  1. Kul att du är med! Vintriga och milda färger. Känner verkligen igen den inre striden. Ibland tittar till och med underlaget fram i sådana här projekt.

  2. Katarina says:

    Roligt att få sällskap i utmaningen, kändes lite ensamt där ett tag ; ) Som icke-stickkunnig så är jag grymt impad av hållare, bård, flärp och allt annat du gjort!

  3. hennihenni says:

    Fint! Skulle nog göra sig som surfplattefodral… 🙂

  4. Snygg och praktisk kortväska!

  5. Tjusig!
    Fina färger!
    Och vad kul med en ny utmaning – söndagsutmaningen!

Leave a Reply

