Galen i knappar

Har man som jag, drösvis, och åter drösvis med fler knappar än vardagens faktiska behov kräver, kan man nog få lov att bli kallad knappgalen med rätta. Så vad göra? Ja, i väntan på att få höra rasslet av ett knappdraperi, vid passage genom en dörrhåla nära mig (om ever??), har jag gjort ett par smärre projekt:

knapparmband

Armband.. och..

 knapphange

..knapphänge

På återseende och fortsatt trevlig helg!!

This entry was posted in Armband, Decoupage. Bookmark the permalink.

8 Responses to Galen i knappar

  1. Miri says:

    Oh yesss! Sister in crime – jag är också en knappgalning 🙂 Har faktiskt senaste veckan ägnat mej åt att sortera upp knapparna i kulör. Nu har jag problem med hur jag ska förvara dom, det är litervis. Förut hade jag dom i butiken men nu tycker jag det vore praktiskt att ha dom i syrummet ifall jag till äventyrs får för mej att börja sy nån gång … eller vad jag nu ska göra av dom … Kanske bara samla på dom? Ja, då har jag en ursäkt för att skaffa ännu fler!! 🙂

    • lopplisa says:

      Oj, oj, oj! Vilken bedrift att färgsortera drösvis med knappar! Vore fint att ha dem åtskilda per kulör i glasburkar, väl synliga och kanske specialupplysta av takarmaturer, ungefär som de belyser konst på museer.

  2. Monika says:

    Tjusiga skapelser, mycket snygg form på hänget. Ah, här verkar vara rätta stället att bikta sig… Undrar hur mycket jag vågar avslöja 🙂 Mina knappar är sorterade i en massa gamla filmburkar, men jag har god lust att hälla allt i en stoooor låda, bara för att det är så mysigt. Och sen kan man ju sortera igen 🙂 Har gjort egna knappar av krympplast. Har förvandlat lite knappar, klistrat på decoupage. Har så klart köpt en massa knappar för att, kanske kan vara bra att ha nån gång. Inte så farliga grejer, eller hur? Men… härom veckan skulle jag plocka knappar ur en blandburk i en butik, och kunde inte låta bli att börja sortera. Undrar vad nästa kund som dök ner i burken tänkte 🙂

  3. Maria says:

    Kuliga knappkreationer!
    Och du…va kul att du är tillbaka i cyberrymden!

  4. Anita says:

    Kanppast knäpp med knappmani, gissar att det finns en hel hoper av lookalikes 🙂

Leave a Reply

