Rymden… (Monthly Makers)

God kväller!  Idag har jag målat en skvätt på en liten bricka. Det skulle handla om rymden. rymden Hahaha.. jo, nog blev den lite märklig och allt annat än vad jag hade i huvudet initialt. Ja, jag hade ju tänkt göra en “traditionell” utomjording, ståendes på en planet, men se det gick inte! Fram trädde istället denna varelse och ruskigt svårfotad var hen (Edit: tog bort ett plumpt skämt, som kändes onödigt) I verkligheten ser i alla fall målningen betydligt mindre kladdig ut än på bild. Nåväl, det är min tolkning av Monthly Makers julitema, rymden. Klicka på länken nedan om du vill veta mer. Ha en fortsatt fin helg!

This entry was posted in Konst. Bookmark the permalink.

16 Responses to Rymden… (Monthly Makers)

  1. Haha en sexig utomjoding! kul att du är tillbaka i bloggvärlden igen 🙂

  2. Miri says:

    Wunderbar! Peace and Love and Harmony till hela Universum! Vilket härligt fridfullt ansiktsuttryck – ser ut som en Alien Buddha tycker jag. Med en ekivok underkjol som avslöjar att där finns inget att avslöja …

  3. lopplisa says:

    Hahaha.. Kul att du gillade den! Precis som det finns en Vintergata, finns det även en Vintrig Rambla några ljusmillennium bort. Där står en rad levande statyer, bl a denna, och väntar tålmodigt på stjärnfall. Så snart någon av dessa råkar fånga en fallande stjärna, byter de mekaniskt ställning och intar nya positioner… har jag hört 🙂

  4. Alicia says:

    Vilken karaktär! Tuff du är som målar på en bricka – det förhöjer verkligen intrycket. Tycker rymdisen ser så skönt avslappnad och välkomnande ut. Hade gärna rastat på den planeten.

    Och KUL att se dig back in business!!!!!!

    • lopplisa says:

      Hahaha tackar! Ja, vad fasen ska man ha små plåtbrickor till annars?? Den här mäter ca 21 x 14 cm från kant till kant. Vad sätter man på sådana?? Två punschglas och någon jordnöt var?

  5. Mikaela says:

    Vilket kul bidrag, älskar att det inte är en “traditionell” utomjording utan en egen tolkning! Tycker det blev jättefint 🙂 Och så fint att måla på en bricka!

  6. lopplisa says:

    Tackar! Kul att höra!

  7. Sia says:

    Oh, vilken söt alien! Och jag som är galen i brickor. Det kan vara en oslagbar kombination som du lyckats med.

    • lopplisa says:

      Hahaha.. tack! Jo, att måla på brickor är inget dumt återbruk. Finns i överflöd, samtidigt som de knappt eller inte alls blir använda. Har ett gäng på gång sedan tidigare, med olika imaginära familjeporträtt.

  8. Kul med den otraditionella klädseln! Själv fick jag total idétorka på temat rymd. Inget bidrag således denna månad. Får satsa på nästa.

  9. Vajb says:

    Åh! Vilken rolig! 🙂

  10. Katarina says:

    Vilken otrolig 3D-känsla! Jag såg ditt bidrag i sammanställingen men tänkte att det där kan väl inte vara en 2Dbricka. Fascinerande. Jag tycker varelsen ser ut som en trädvarelse, del liksom växer upp ur planeten och jag ser framför mig hur den glider runt genom att i omgångar lyfta upp sina rötter och slingerdrar sig framåt.

Leave a Reply

