A5-mapp av lp-omslag

a5 Inte någon ny idé, det här med att göra mappar av skivomslag, men jädrigt bra! Och det finns säkert bra instruktioner på nätet någonstans. Själv freestylade jag efter eget huvud och så här i efterhand finns det förstås detaljer jag gärna skulle ha gjort annorlunda, men det får bli till en annan gång. Och kanske, kanske återkommer jag med en egen tutorial om andan trots allt faller på (en Akilleshäl med skavsår det här med tutorials… tycker det är så himla tradiga att göra och egentligen är det väl bara att kika på en köpemapp och ändra storleken?)!

Mappar av A5-storlek är hur som helst toppen och mer behändiga att ta med, om man nu inte bryr sig om att det blir ett veck på A4-arken förstås 🙂 Och eftersom det blev lite fult vid “viken” på omslaget och också lite skört, satte jag washitejp, just där. Ja, det var alles!

/Pia

This entry was posted in Decoupage. Bookmark the permalink.

9 Responses to A5-mapp av lp-omslag

  1. hennihenni says:

    Har inte sett liknande tidigare men det var ju både smart och snyggt!

  2. Klara says:

    Men åh vad nice! Så bra ursäkt för att få köpa fina omslag på loppis också 🙂

  3. Anita says:

    Gillart! Snyggt, praktiskt och billigt.

  4. lopplisa says:

    Tack! Visst är det så! 🙂

  5. Aldrig sett det! Mycket fiffigt och snyggt!

    • lopplisa says:

      Jo, jag såg det för länge sedan, tror det var på “kyrkkaffebloggen”, men nu hittar jag det inte igen. Vet inte om de fanns på bild, eller om de bara omnämndes.. eller om det var någon annanstans de fanns. Då, tror jag att det handlade om A4-mappar.

  6. Vajb says:

    Wow! Vilken smart grej! 🙂

Leave a Reply

