Monthly Makers – textil

I helgen har jag textilat och knåpat samman följande:

jeanskasseEtt stycke tygkasse i jeans- och underlakansåterbruk med lite garnbrodyr och några pärlor.  Jag är ju ingen virtuos vid symaskinen så saker växer fram pö om pö, där ett nytt moment ofta handlar om att skyla felande skavanker från föregående dito, och ett alsters finish bara smått påminner om själva grundidén innan start 🙂

Nåväl… övning ger ju färdighet, sägs det!  Och medan jag nu ändå var igång med att träna, hann jag faktiskt påbörja en väska till innan all sylust plötsligt dröp av mig i ett nafs! Återstår nu att se om/när jag kan uppbringa lidelse nog att få den klar…

Ja, och så gjorde jag en grej till med textil anknytning.. en lykta i form av en tygklädd glasburk, like so:


lyktaityg

Bomullstyg, linnetyg, öljetter, vliesofix och handsömnad. Fler sådana lyktor, men av jeansåterbruk, hittar du här.

Värd för denna månads Monthly Maker är Beatrice. Hos henne kan du läsa mer om vad Monthly Makers går ut på. Annars finns det också en facebooksida här  att hålla sig uppdaterad kring.

Ja, det var det det! Ha en fortsatt fin helg!!!

/Pia

PS.  Edit 2015-08-25: lägger in denna bild för att sedan kunna använda den i min sidebar. Har inte kunnat använda Kravallslöjds bildadress på ett tag och misstänker att det har med filändelser att göra. Får se om jag får det att funka nu då.

kravall

This entry was posted in Glasburkar, Jeanstyg, Tyg, Väskor and tagged , , , , . Bookmark the permalink.

18 Responses to Monthly Makers – textil

  1. hennihenni says:

    Den där kassen var ju hur snygg som helst! Bra knåpat 🙂

  2. Alicia says:

    Haha åh, du är så fenomenal och dina ordkrumelurer gör mig alltid så glad i magen – den ofta stingande svärtan till trots (eller kanske tack vare). För att vara så blygsam tycker jag du har tacklat textilutmaningen som en BOSS och jag tycker då det ser ytterst välgjort ut! Kul med återbrukstänket som alltid och HURRA för att du är tillbaka och för att du är med på detta! 🙂

  3. Miri says:

    Men Lopplisa! Du kan inte fortsätta hävda att du inte är nån virtuos vid symaskinen, när du åstadkommer såna där skapelser! Hur ska den som VERKLIGEN har tummen mitt i handen våga ens försöka? T.o.m. jag som faktiskt kan sy, får ju komplex. Dina eventuella sömnadstekniska brister väger du ju lätt upp med din kreativitet som jag avundas dej.
    Den väskan hamnar på min Pinterest, burklyktan också.
    美丽一如既往

  4. Så snyggt! Precis som Miri kommenterar är du ett proffs med din sömnads teknik. Hoppas att din chef ser detta inlägget, Han/hon kommer att tycka att du är värd flera 0000 bakom din nuvarande lön. Om inte, starta en företag och sälj dina fina alster.

  5. Du har ju fått till jättefina saker. Man kan inte tro att din sömnad går sakta och pö om pö. Ser helt perfekt ut.

  6. Louie says:

    Ååh så fint!:D

  7. Anna María says:

    Tummen upp! Håller med Alicia att det är så kul med återbrukstänket och att det ser väldigt välgjort ut!

  8. Mikaela says:

    Måste hålla med föregående talare att det verkligen inte ser ut som att du inte är virtuos vid symaskinen, och hurra för återbruk!

Leave a Reply

