Ny väska och öljettkris hos Clas O

jeansvaska2

Japp! Fääärdig på ren trots! Nu blev ju den här väskan inte som tänkt eftersom öljetterna tog slut. Ja, jag hade ett helt annat mönster i huvudet, som skulle fylla hela väskans framsida. Och i godan ro köpte jag också en ny förpackning öljetter på Clas O i Sthlm för att kunna slutföra det hela, men se det ville sig ändå inte. Döm om min förvåning när jag skulle reklamera de nyinköpta öljetterna som fabrikationsfelande sådana på Clas O i Södertälje, dagen efter… Nä, de hade helt enkelt bytt leverantör och inte var det något fel på öljetterna inte!

Säga vad man vill om det, men bilden nedan säger nog mer… behöver jag förresten säga att öljetten till vänster är den nya leverantörens mycket sämre artikel… den som mest verkar vara till för syns skull, utan någon egentlig, ordentlig och tillitsfull funktion?????

oljetter

Nä, jag tänkte väl det! Nedrans tråkigt i alla fall då både längd och taggig kant på öjetten till höger borgade för mycket bättre funktion!

PS vill bara tillägga att jag fick lämna tillbaka de nya öljetterna, men inte hade de några gamla på lager att sälja istället.. Nu råder öljettbrist i hemmet!

This entry was posted in Tyg, Väskor and tagged , . Bookmark the permalink.

11 Responses to Ny väska och öljettkris hos Clas O

  1. Trist utveckling av öljettproduktionen, men jäkligt snygg väska!

  2. Miri says:

    Snygg väska trots öljettbristen, men jag kan tänka mej hur nedrans läcker den skulle bli om du kunnat fullfölja tanken. Byta leverantör är väl en sak, men byta till en produkt som inte är likvärdig är ju rent bedrägligt! Den där lilla halvmesyren kan ju inte gå att fästa på några tjockare material utan att trilla av rätt omgående.

    • lopplisa says:

      Nä, fasen. De nya öljetterna går inte att jämföra med de gamla, och vore nu Clas Ohlson ett företag som bryr sig om hållbar utveckling, borde de inte byta ut bra produkter mot skräp! Och som svar till din kommentar i förra inlägget (som jag inte hittade någon replylänk till): 顶!!

  3. Katarina says:

    Sånt där är så frustrerande, vem vill ha skräp liksom. Met kul idé med väskan. Tittade även på den andra du hade gjort och skrattade gott när du beskrev designen som insatser för att dölja tidigare fel. Låter som en desig som skulle passa mig 🙂

    Sv: Tidigare har jag vikt mina dukar vilket gjort att jag inte spontantagit fram nåogn duk för det har fula vikstreck i den. Nu är jag mer spontan.

  4. Anita says:

    Länge sedan jag vart ute i cyber och det har då lett till att jag missade din utlottning – fehun!!
    Så kreativ du varit, du har inte suttit med händer i knä prexsis. Härligt och snyggt jeansåterbruk – gillart! Claesses öljetter får däremot ingen gillning utan bara ett kraftigt BUUU.

    • lopplisa says:

      Tack! Att det kommer från jeansåterbruksdrottningen själv, är stort 🙂 Jo, öljetterna är en tråkig historia. Hoppas de kommer till sans och byter tillbaka till de gamla öljetterna

  5. Matilda says:

    Meh, dåligt! Tur att väskan är fin i alla fall 😀

Leave a Reply

