Trasmatteliknande kudde

trasmakudde

Här har jag virkat samman och om trasmatteliknande remsor av lakanstyg, varvat med stråk av bara garn. På en av “mina” loppisar säljer de de facto defekta påslakan som trasmattematerial och det är från den högen de mörkare partierna kommer. Det vita har jag slitit ut själv. Själva garnet, av prima lin, kommer också från second hand-träsket.

trasmkudde2Alstret är ett ufo som gått från storslagna idéer om ett framtida liv som matta, till kudde och tur är väl det.. annars hade jag nog aldrig blivit färdig!! Pust! 🙂

This entry was posted in Kuddar, Tyg and tagged , , . Bookmark the permalink.

9 Responses to Trasmatteliknande kudde

  1. Matilda says:

    Så fin! Älskar de naturliga färgerna.

    • lopplisa says:

      Tack så mycket! Det är spännande att se hur ett mönstrat tyg ter sig i trasmatteremsor. Förutom det vita är det blåvitrutiga tyger, ett med små rutor och ett med stora rutor.

  2. hennihenni says:

    Du kan ju alltid ha den som golvkudde! Hybrid mellan matta och kudde 🙂

  3. Mikaela says:

    Vad fin den blev! Påminner om en kudde som min mormor hade i köket som jag tyckte om!

  4. Miri says:

    Missade den här (har haft datortjafs och mejlen hinner bli helt nerlusad på bara ett par dagar). Snygg kudde! – fint komponerad med mix av garn och mattrasor. Tog några timmar kan jag tänka mej – jag skulle garanterat ha gett upp redan vid grytlappsstorlek.

    • lopplisa says:

      Hahaha.. tack! Det var förstås inte första gången jag satsade stort!! Nä, varför skulle det gå vägen just denna gång? Man kanske skulle köra omvänd psykologi, satsa på en grytlapp och se om det i alla fall kunde resultera i en mindre matta?? Datortjafs låter inte roligt!! 😦

  5. Alicia says:

    Ser nu att jag missat tala om för dig hur mycket jag diggar denna kudde! Tycker den är SÅ tuff i både konstruktion och estetik. Som en modern flört med ett 60-talsuttryck på något vis. Så vackert!

Leave a Reply

